کرمان؛

آموزش و اطلاع رسانی واکسن بیماری اچ.آی.وی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با اجرای برنامه ملی چهارم استراتژیک کنترل ایدز، طی سیزده سال آینده باید 90 درصد از افراد مبتلا به این بیماری عفونی شناسایی و تحت درمان قرار بگیرند.

آموزش و اطلاع رسانی واکسن بیماری اچ.آی.ویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید وحید احمدی طباطبایی با اشاره به اینکه بیماری اچ.آی.وی در کشور طی سه مرحله (سطح پائین، متمرکز و اپیدمیک) شناسایی می شود، افزود: کشور ما هم اکنون در مرحله متمرکز قرار دارد و اگر اصلاح نشود، وارد مرحله اپیدمیک خواهیم شد.
 
وی با اشاره به اینکه 16.5 درصد معتادان در اثر تزریق به بیماری عفونی اچ.آی.وی دچار شده اند، یادآورشد: بخش اصلی این بیماری عفونی، رفتارهای پرخطر است اما باید انگ زدایی در جامعه صورت پذیرد.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی براینکه دشمنان امروز از طریق جنگ نرم وارد شده اند، تصریح کرد: دشمنان از قسمت های مختلفی همچون شبکه های اجتماعی، ماهواره ها و ... روابط نامشروع جنسی را بویژه در بین جوانان رواج می دهد.
 
سید وحید احمدی طباطبایی با تاکید براینکه تعداد زیادی از مبتلایان به بیماری عفونی اچ.آی.وی از ابتلای خود به این بیماری خودآگاهی نداشته و از خدمات بی بهره اند، خاطرنشان کرد: هنوز هیچ واکسنی برای بیماری عفونی اچ.آی.وی کشف نشده است اما آموزش و اطلاع رسانی می تواند واکسن این بیماری باشد.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.