شیراز؛

انهدام بیش از 30 باند متخلف در فارس

رئیس پلیس آگاهی فارس از انهدام 22 باند سرقت و 9 باند قاچاق كالا در فارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ سیروس حیدری رئیس پلیس آگاهی فارس گفت: 80 درصد از این باندها در شیراز كشف و در این راستا 39 نفر دستگیر شده اند.  

 
وی بیان كرد: پلیس آگاهی استان فارس در فروردین ماه امسال توانست 22 باند سرقت شامل منزل، اماكن، درون خودرو، احشام، خودرو، سرقت به عنف، كلاهبرداری و سرقت خرد را كشف كند.  
 
سرهنگ سیروس حیدری ادامه داد: در طی این مدت 9 باند قاچاق كالا در سطح استان متلاشی و تعداد 457 نفر در این راستا دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شده اند.  
 
رئیس پلیس آگاهی فارس با بیان اینكه شهروندان مراقب روش های نوین سارقان برای اخاذی باشند، اظهار کرد: تماس تلفنی و ادعای برنده شدن جایزه یكی از راه های جدیدی است كه توسط سارقان مورد استفاده قرار می گیرد تا بتوانند از مردم سرقت كنند.  
 
وی با اشاره به كشف بیش از 100 درصدی قتل در سطح استان، گفت: بیش از 50 درصد كشفیات پلیس آگاهی استان فارس علمی و فنی هستند.  
 
سرهنگ حیدری اولویت پلیس آگاهی استان فارس پیرو شعار سال مقام معظم رهبری را مبارزه با جرائم اقتصادی و قاچاق كالا عنوان كرد و افزود: برای تحقق این شعار مبارزه هدفمند با شاخص هایی همچون احتكار، اختلاس، رباخواری، تسهیلات غیرمجاز و تعدی به اموال بانكی در دستور كار است.  
 
وی افزود: تقویت و تجهیز كردن پلیس آگاهی به فناوری های نو و نیروهای جدید می تواند در برخورد با متخلفان تاثیر بسزایی داشته باشد.  
 
رئیس پلیس آگاهی استان فارس با اشاره به اینكه در سال گذشته كشفیات كالای قاچاق 40 درصد افزایش داشته است، افزود: بیشترین اجناسی قاچاق شامل پوشاك، تلفن همراه، مواد خوراكی، اسباب بازی و مواد مصرفی بوده اند.  
سرهنگ حیدری تصریح كرد: پارسال كشفیات جرائم اقتصادی 44 درصد، تعداد متهمان دستگیر شده در این خصوص 26 درصد و خودروهای توقیفی 23 درصد افزایش داشته است. 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.