شیراز؛

دستگیری فروشنده داروهای غیرمجاز در فضای مجازی

با تلاش مأموران پلیس فتا عامل فروش داروهای غیرمجاز از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ حبیب الله رجبلی رئیس پلیس فتا استان فارس بیان كرد: كارشناسان پلیس فتا هنگام رصد فضای مجازی (اینستاگرام)، مطلبی با عنوان "چاق شوید و چاق بمانید" مشاهده كردند كه با پیگیری به عمل آمده از معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی شهرستان لارستان مشخص شد داروهای ارائه شده بدون مجوز است.

 
وی با بیان اینکه كارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند فرد فروشنده را شناسایی و دستگیر كنند ادامه داد: متهم در بازجویی های فنی و پلیسی اعتراف كرد كه دارو ها را به صورت تلفنی از شبكه های ماهواره ای خریداری و با قیمت بالاتر به دیگران می فروشد.
 
وی اظهار كرد: ماموران با هماهنگی مقام قضایی، در بازرسی از منزل متهم موفق به كشف تعدادی از داروهای افزایش وزن غیرمجاز شدند كه پس از انجام اقدامات تكمیلی پرونده به دادسرا ارسال شد.
 
رئیس پلیس فتا استان فارس درباره سایت ها و یا صفحه های اینترنتی فروش دارو هشدار داد: شهروندان از خرید دارو و تجهیزات پزشكی از سایت های اینترنتی و شبكه های اجتماعی جدا خودداری كنند.  
 
سرهنگ رجبلی داروخانه ها را بهترین مکان خرید دارو عنوان کرد و گفت: اگر دارو از داروخانه خریداری شود، در صورت بروز هر گونه مشکل می توان به طور قانونی این موضوع را رسیدگی کرد، اما از آنجا که داروهای تقلبی و ماهواره ای هیچ نام و نشانی از محل تولید ندارند، از این رو مصرف کنندگان پس از بروز مشکل نمی توانند به هیچ وجه شکایت خود را پیگیری کنند.
 
وی گفت: شهروندان عزیز در صورت مشاهده سایت های فروش دارو می توانند از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir) این موارد را اطلاع دهند.

انتهای پیام/ن



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار