اینستاگردی؛

پست اینستاگرامی نوه امام به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع)

سید حسن خمینی در تازه ترین پست اینستاگرامی خود تصویری از حرمین کاظمین را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیست و پنجم رجب سالروز شهادت امام موسی کاظم(علیه السلام)، امام هفتم شیعیان جهان در سال 183 هجری است.
 
به مناسبت شهادت امام هفتم شیعیان حضرت امام موس کاظم (ع) سید حسن خمینی نوه امام خمینی (ره) پستی را در صفحه اینستاگرامش به شهادت این حضرت اختصاص داد و ضمن بیان حدیثی از این امام در رابطه با جوانمردی عنوان کرد:امید است این خصلت بزرگ انسانی سر لوحه زندگی فردی و اجتماعی ما قرار بگیرد.
 
سید حسن خمینی نوشت:
"|فردا سالروز شهادت امام کاظم حضرت موسى بن جعفرسلام الله علیه است.از امام کاظم علیه السلام روایت شده است که:
"لا دینَ لِمَنْ لا مُرُوَّةَ لَهُ، وَ لا مُرُوَّةَ لِمَنْ لا عَقْلَ لَهُ" (کسى که جوانمردى ندارد، دین ندارد و کسى که عقل ندارد، جوانمردى ندارد.)
در تعریف جوانمردى، امیر المؤمنین اشاره مى کنند که:جوانمردى بر چهار رکن استوار است: فروتنى در هنگام فرمانروایى و توانایى. گذشت در هنگام قدرت داشتن. خیرخواهى در هنگام دشمنى؛ و بخشش بدون منت گذاردى.

هم چنین حضرت مى فرماید: نهـایت مـروّت، آن اسـت کـه در پنهانى، کارى نکنى که آشکارا از آن پروا دارى.
 
امید آنکه این خصلت بزرگ انسانى که به فرمود: ه امیر المؤمنین (ع) "دینى که مـروّت ندارد، خـیرى در آن نیـست. "سر لوحه ى. زندگى فردى و اجتماعى ما قرار گیرد. این روز‌ها در فضاى رقابت هاى شکل گرفته، جوانمردى کیمیایى مشکل گشاست."
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار