کرمانشاه؛

همکاری بین المللی ژاپن با جهاد دانشگاهی کرمانشاه

گام اول همکاری‌ های جهاد دانشگاهی و سازمان همکاری‌های بین‌المللی ژاپن «جایکا» در کرمانشاه برداشته شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛بهرام بادکو رییس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه در حاشیه بازدید معاون نماینده ارشد "جایکا" در ایران از سازمان جهاد دانشگاهی استان گفت: سال 2014 درخواستی از سوی جهاد دانشگاهی در خصوص همکاری برای تولید محتوای الکترونیکی در حوزه کشاورزی به سازمان همکاری‌های بین المللی ژاپن «جایکا» ارسال شد.

وی با توجه به جایگاه جهاد دانشگاهی کرمانشاه در کشور، نرخ بالای بیکاری و از طرفی امکانات موجود در این استان، بنابراین گذاشته شد که این همکاری از استان کرمانشاه شروع شود.

بادکو افزود: پروژه‌ای که جایکا در ایران و با همکاری جهاد دانشکاهی کرمانشاه انجام می‌دهد، به نوعی استفاده از تخصص و تجربه سازمان‌های ژاپنی و خبرگان حوزه کشاورزی این کشور در راستای تولید محتواهای آموزشی است.

وی ادامه داد: در همین راستا تولید پنج محتوا در زمینه‌های «کشت کاهو به روش گلخانه‌ای»، «کاشت، داشت و برداشت کلزا»، «شیرین بیان» و «نخود دیم» و نیز «شیوه بهینه سازی آبیاری» به تصویب رسید.

بادکو گفت : با همت جهاد دانشگاهی کرمانشاه دوره دیگری با عنوان «طراحی و توسعه سازه‌های گلخانه‌ای» نیز جهت تولید محتوا اضافه شد.

وی افزود : در گام بعدی دوره‌های آموزشی ترکیبی به نحوی که هم کلاس آموزشی حضوری برپا شده و هم محتوای الکترونیکی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد، برگزار می‌شود.

بادکو با بیان اینکه این اولین پروژه همکاری "جایکا" با جهاددانشگاهی است، گفت: گام اول این همکاری در جهاددانشگاهی کرمانشاه بوده و امیدواریم این روند در دیگر حوزه ها از جمله رفع مشکلات زیست محیطی استان ادامه پیدا کند.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.