آزادسازی هزاران پشه آلوده در فلوریدا برای مقابله با زیکا

فلوریدا به منظور مقابله با ویروس زیکا، 20 هزار پشه‌ی مبتلا به یک باکتری جدید را در مناطق مختلف آزاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، ایالت فلوریدای آمریکا به منظور مقابله با گسترش ویروس زیکا، 20 هزار پشه‌ی مبتلا به یک نوع باکتری جدید را در مناطق مختلف آزاد کرد. این پشه‌های نر به باکتری عقیم‌کننده "وولباچیا" آلوده شده‌اند تا زمانی که با پشه‌های ماده که ناقل ویروس زیکا هستند جفت‌گیری می‌کنند، از تخم آنها هیچ پشه‌ای بوجود نیاید.

انتظار می رود در این دوره آزمایشی 12 هفته ای که پشه ها در جزیره استاک در فلوریدا آزاد شده اند، بتوانند به کاهش جمعیت پشه های ناقل ویروس زیکا کمک کنند.

استفان دابسان، بنیانگذار مؤسسه "ماسکیتو میت" که این باکتری ها را به پشه‌های نر منتقل کرده است، اطمینان داد که هیچ پشه‌ای از داخل این تخم‌ها بیرون نخواهد آمد.

مدیر اجرایی این پروژه در جزیره استاک اعلام کرد: اگر این آزمایش موفقیت آمیز باشد، ما به یک ابزار جدید برای مقابله با پشه های ناقل زیکا دست یافته ایم و می توانیم در نقاط دیگر هم از آن استفاده کنیم.

بنابر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری، تا امروز 5238 مورد ابتلا به ویروس زیکا در آمریکا و هاوایی گزارش شده است. در سال گذشته میلادی از هر 10 مادری که به ویروس زیکا مبتلا شده بودند، نوزاد یکی از آنها از این ویروس وحشتناک رنج می برد.

ویروس زیکا از پشه به انسان منتقل می شود. ابتلا به این ویروس بیشتر در نقاطی از آفریقا و آسیای جنوب شرقی دیده شده است. این ویروس برای نخستین بار در سال 1947 در بدن یک میمون در حوالی جنگل زیکا در اوگاندا شناسایی شد. تغذیه پشه ها از خون بیماران، ویروس را به آنان منتقل می کند. در حال حاضر هیچ واکسن یا درمانی برای ویروس زیکا در دست نیست.

این ویروس اثرات زیان باری بر زنان باردار می گذارد و باعث می شود نوزادانی با میکروسفالی (مغزی بسیار کوچک) متولد شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار