کرمانشاه؛

ادامه اجرای پروژه‌های مشترک با "جایکا"

مدیرکل دفتر کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی گفت: همکاری ما با "جایکا" به پروژه برنامه جامع آموزش توسعه محتوای الکترونیکی در حوزه کشاورزی محدود نخواهد شد .

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛داراب یزدانی در مراسم اختتامیه برنامه جامع آموزش توسعه محتوای الکترونیکی در حوزه کشاورزی که امروز (31 فروردین) در سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه برگزار شد، هدف از اجرای این پروژه که به صورت مشترک با آژانس همکاری بین‌المللی ژاپن(جایکا) اجرا شد را انتقال دانش و تجربه موفق کشور ژاپن در حوزه کشاورزی به ایران عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در اجرای این پروژه استان کرمانشاه به دلیل شرایط اقلیمی و آب و هوایی و پتانسیل‌های کشاورزی که دارد به عنوان پایلوت انتخاب شده، افزود: پنج محتوای اصلی را برای جمع‌آوری اطلاعات و محتوا انتخاب کردیم که شامل توسعه کاشت و فرآوری  شیرین بیان، توسعه کاشت کلزا، توسعه کاشت نخود دیم، پرورش کاهوی گلخانه‌ای به روش هیدروپونیک و نحوه استفاده بهینه از منابع آبی در بخش کشاورزی است.

مدیرکل دفتر کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی اظهار کرد: در مرحله اول با کمک افراد متخصص به جمع‌آوری محتوا و اطلاعات در این پنج بخش پرداختیم و محتوای تدوین شده در نهایت بر پایه IT به صورت الکترونیک تحویل فراگیران شد.

به گفته این مسئول، فراگیران اصلی نیز فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی و تعدادی از کشاورزان بودند.

یزدانی با بیان اینکه این اطلاعات به صورت پنج کتابچه الکترونیک تدوین شد، یادآوری کرد: زبان این کتابچه‌های الکترونیکی فارسی است و توانایی نشان دادن عکس و ویدئو را نیز دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه همکاری ما با "جایکا" به همین پروژه ختم نخواهد شد، تاکید کرد: می‌توانیم علاوه بر این پنج شاخه، در سایر شاخه‌های کشاورزی و حتی زمینه‌های دیگر نیز همکاری خود را ادامه دهیم و پروژه‌های دیگری را اجرا کنیم.

سونیو یامادا رئیس گروه کارشناسان "جایکا" نیز با بیان اینکه اجرای این پروژه حدود دو سال زمان برد، خاطرنشان کرد: توانایی‌های جهاد دانشگاهی در حوزه IT و همچنین پتانسیل‌هایی که در بخش کشاورزی ایران و کرمانشاه وجود داشت ما را شگفت زده کرد و این پروژه را در زمان کوتاهی به نتیجه رساندیم.

وی افزود: محتوای الکترونیکی تدوین شده به شیوه‌های مختلف از جمله کتاب‌های مبتنی بر اینترنت و یا ایجاد شبکه‌های اجتماعی در اختیار فراگیران قرار می‌گیرد.

یامادا ابراز امیدواری کرد، اجرای چنین پروژه‌های مشترکی در آینده نیز تداوم داشته باشد به ایجاد اشتغال و ارزش افزوده کمک کند.

 بهرام بادکو رئیس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه نیز اجرای این پروژه مشترک بین جهاد دانشگاهی و "جایکا" را فتح بابی برای همکاری‌های بیشتر در عرصه بین‌المللی دانست.

وی خاطرنشان کرد: اینکه کرمانشاه به عنوان پایلوت برای اجرای این پروژه انتخاب شده نشان از پتانسیل‌های کرمانشاه در بخش کشاورزی و IT دارد و اینکه جهاد دانشگاهی به این منظور انتخاب شده بیانگر آن است که این سازمان در حوزه فناوری چه قابلیت‌هایی ایجاد کرده است.
 
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار