کرمان؛

افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان کرمان

افزایش ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی استان کرمان سبب شکوفایی و اعتلاء این بخش شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛حسن لحسایی رئیس اداره مکانیزاسیون و توسعه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون بعنوان یک فرصت مناسب در پیشبرد بخش مکانیزاسیون و نوسازی ناوگان مکانیزه استان از ابتدای سال 92 هرساله با سود مناسب و پایین و بدون نیاز به کارکرد حساب به متقاضیان خرید انواع ماشین آلات و ادوات و تجهیزات کشاورزی در کلیه بخشها (زراعی، باغی، دامی،گلخانه و ... ) تخصیص که دغدغه کشاورزان را از حیث تامین نیاز مالی خرید ادوات و ماشینهای کشاورزی برطرف کرده است.

وی افزود :در سال گذشته با جذب صد در صدی تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون به مبلغ 432 میلیارد ریال و تعداد 200 دستگاه تراکتور ،9 دستگاه کمباین و 2100 دستگاه انواع ادوات و دنباله بندهای کشاورزی به بخش مکانیزاسیون استان افزوده شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ضریب مکانیزاسیون سازمان 28/1 اسب بخار بر هکتار می باشد و در پایان برنامه ششم توسعه در نظر است به عدد 2.1 اسب بخار بر هکتار برسد، افزود: در سال گذشته 18/0 اسب بخار بر هکتار در میزان ضریب مکانیزاسیون و متوسط 4درصد در میزان درجات مکانیزاسیون افزایش داشته که این امر سبب کاهش 35/0 درصدی در میزان ضایعات ماشینی برداشت غلات و دانه های روغنی گردید.

لحسایی در رابطه با پروژه های در دست اقدام در این بخش گفت: پلاک گذاری تعداد 212 دستگاه تراکتور با عمر کمتر از 13 سال و هماهنگی در صدور تعداد 4000 جلد دفترچه شناسایی برای تراکتورهای با عمر بیش از 13 سال از اقدامات در حال انجام می باشد .

وی در پایان خاطر نشان کرد: در صورت تخصیص اعتبار لازم، اجرای طرح جایگزینی تراکتورهای فرسوده انجام که در حال حاضر حدود بیش از 50 درصد ناوگان مکانیزه استان فرسوده بوده که موجب اتلاف انرژی زیاد و کاهش بهره وری در بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان شده است.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار