کرمان؛

مستند سازی فعالیت‌های دانشگاه کرمان توسط تیم سازمان جهانی بهداشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تیمی از سازمان جهانی بهداشت برای مستندسازی حوزه سلامت در این دانشگاه حضور می‌یابند.

مستند سازی فعالیت‌های دانشگاه کرمان توسط تیم سازمان جهانی بهداشت به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ بنا بر اعلام  پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، علی اکبر حق دوست گفت : در بازدید ثمین صدیق نماینده سازمان جهانی بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سال گذشته و اقدامات این دانشگاه در حوزه های مختلف، نماینده سازمان جهانی بهداشت تصمیم به مستند سازی این فعالیت ها گرفته است.

وی  مقایسه ای از خدماتی که در سال های اخیر در حوزه سلامت انجام شده با سال های قبل داشت و افزود : در دوره‌ای طبق آمار بیمه، هفت درصد از بستری‌های ما در خارج از استان کرمان بود که این مسئله در حال حاضر به شدت کاهش یافته است .

وی با اشاره به استقرار پزشکان در مناطق مختلف استان کرمان از جمله مناطق محروم بیان داشت: 530 تخت بیمارستانی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان به بهره‌برداری رسیده است .

وی با عنوان اینکه یک هزار و 600 تخت دیگر نیز تا شهریور ماه جاری مورد استفاده قرار می‌گیرند، تصریح کرد: نیمی از این تخت‌های بیمارستانی عمدتا در بخش های خصوصی فعال می‌شوند.

وی همچنین از افتتاح بیمارستان‌های کوهبنان و رابر به زودی با حضور وزیر بهداشت خبر داد .

 وی گفت: راه‌اندازی اتاق فکر سازمان برنامه و بودجه در حوزه سلامت به دانشگاه علوم پزشکی کرمان واگذار شده است.

وی بیان کرد: راه‌اندازی رصدخانه سلامت در وزارت بهداشت به منظور مدیریت و ایجاد فضایی برای رصد شاخص‌های کلان سلامت نیز به دانشگاه علوم پزشکی کرمان واگذار شده است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه از راه‌اندازی معاونت اجتماعی در این خبر داد و گفت: نخستین دانشگاه علوم پزشکی در کشور هستیم که این معاونت را راه‌اندازی کرده است . وی با اشاره به افزایش آسیب‌های اجتماعی در جوامع بیان داشت: ترافیک، عدم احترام به وقت دیگران، بداخلاقی، دروغ و ... در نهایت به اضطراب بالا، افسردگی زیاد، و... منجر می‌شود .

وی ادامه داد: تمام جامعه بشری در دنیا به شدت از این مسائل رنج می‌برند و در گزارش های سازمان جهانی بهداشت حتی در کشورهای توسعه یافته تا 30 درصد دچار افسردگی و اضطراب هستند .

 وی خاطرنشان کرد: پرداختن به ظواهر و مقابله با این آسیب‌های سطحی اجتماعی قطعا ضرورت دارد، ضرورت و الزام به رعایت قانون باید وجود داشته باشد، اما برای اصلاح باید ریشه‌ها را خشکاند .

وی گفت: باید چهار مسئله نشاط اجتماعی، احترام متقابل، افزایش اعتماد میان افراد، آگاهی عمیق جامعه و نگرش صحیح را مدنظر داشته باشیم .

 رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: سواد کلاسیک قطعا مهم است، اما صرفا با درس خواندن و مدرک افراد فرهیخته نمی‌شوند، اگر نتوانیم ساختارهای اجتماعی را تقویت و اصلاح کنیم، تجهیزات و امکانات موجب توسعه یافتگی نمی‌شود .

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار