مشهد؛

فعالیت انتخاباتی احزاب فاقد مجوز غیرقانونی است

فعالیت انتخاباتی و سیاسی احزاب، تشکل ها و جبهه های سیاسی فاقد مجوز و پروانه بهره برداری غیرقانونی است.

فعالیت انتخاباتی احزاب فاقد مجوز غیرقانونی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، سید مسعود محولاتی دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: همه احزاب، تشکل های سیاسی و جبهه هایی که مجوز و پروانه فعالیت از کمیسیون ماده 10 احزاب دریافت کرده اند می توانند وارد فعالیت های تبلیغاتی و انتخاباتی شوند.
وی بر ممنوعیت فعالیت سایر احزاب و جبهه ها تاکید کرد و افزود: در خراسان رضوی با وجود تشکیل پرونده اولیه برای 107 تشکل و حزب سیاسی به منظور دریافت مجوز، تاکنون فقط 53 حزب توانسته اند مجوز فعالیت از کمیسیون ماده 10 احزاب دریافت کنند.
دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: از 107 درخواست تعدادی مربوط به ایجاد نمایندگی تشکل های کشوری و برخی هم برای دریافت مجوز مستقل در استان بوده است.
وی با اشاره به اینکه به جز بخشی که مجوز دریافت کرده اند بقیه متقاضیان یا بعد از مراجعه اولیه دیگر پیگیری نکرده اند و یا نقص پرونده داشته اند، گفت: پرونده های مربوط به این موارد در کمیسیون ماده 10 احزاب کشور و نمایندگی کمیسیون در استان باز است بنابراین قابلیت و امکان ادامه پیگیری و انجام مراحل قانونی کار برای صدور مجوز را دارند.
محولاتی افزود: از مجموع 53 حزب دارای مجوز فعالیت در خراسان رضوی 28 مورد مربوط به جریان اصلاح طلبی، 18 مورد اصولگرا و هفت تشکل دیگر جریان اعتدالی هستند که همه آنها در خانه احزاب عضویت دارند.
وی گفت: در این میان برخی از این تشکلها با وجود آنکه مجوز فعالیت دریافت کرده اند فقط در زمان های مشخصی همچون ایام انتخابات ظهور و بروز خارجی می یابند و تعدادی حتی هنوز نتوانسته اند عقبه خود را تکمیل کنند.
دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: در عین حال برخی دیگر از این احزاب در همه زمان ها حضور فعال و در ایام انتخابات هم فعالیت گسترده ای دارند و مشکلی هم برای این حضور و فعالیت وجود ندارد و از آن استقبال می شود.
وی افزود: علاوه بر این در ایام انتخابات احزاب در قالب جبهه، متمرکز شده و اعلام موجودیت کرده و در این چارچوب فعالیت می کنند که بدین منظور هم باید درخواست تشکیل جبهه را به کمیسیون ماده 10 احزاب داده و با دریافت مجوز که کار دشوار و زمانبری هم نیست فعالیت کنند.
محولاتی سه جبهه دارای مجوز فعالیت را 'شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان کشور، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و جبهه پیشرفت رفاه و عدالت' ذکر کرد و گفت: بر این اساس شعبه های استانی این جبهه ها مشکلی برای فعالیت ندارند.
وی افزود: سایر مواردی که به عنوان جبهه اعلام موجودیت می کنند غیرقانونی هستند و اجازه فعالیت ندارند لذا بر اساس قانون با آنها برخورد می شود.
دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز با 13 حزب منتسب به خود درخواستی در این ارتباط ارائه کرده که با تکمیل پرونده و امضای دبیران کل آن روال کار این جبهه و دریافت مجوز به انجام می رسد و نخستین جبهه رسمی مجوز دار خراسان رضوی منتسب به جریان اصولگرا در این استان شکل می گیرد.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.