مشهد؛

برگزاری انتخابات شورا‌ها به صورت الکترونیکی در هشت شهر خراسان رضوی

امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای برگزاری انتخابات شورا‌ها به صورت الکترونیکی در هشت شهر استان تامین شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، سید جواد حسینی رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی در جلسه مشترک ستاد انتخابات استان و صدا و سیمای خراسان رضوی گفت::انتخابات الکترونیکی بر اساس برنامه ریزی وزارت کشور در شهرهای کاشمر، تربت حیدریه، تربت جام، سبزوار، نیشابور، قوچان و چناران، تایباد برگزار می‌شود.
وی افزود: به طور معمول بیش از ۹۰ درصد فرآیندهای انتخاباتی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، اما در این هشت شهر فرآیند اخذ و شمارش ارا نیز الکترونیکی خواهد بود.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان اینکه در بحث برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی بخش‌های مختلف از جمله شورای نگهبان همواره دغدغه زیادی داشته اند، گفت:: باید اکنون که برای نخستین بار در بخش هایی این انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود به بهترین نحو، دقیق، صحیح و بدون نقص انجام شود تا دغدغه هایی که به حق هم هست به درستی مرتفع شود.
حسینی افزود: تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای این امر تهیه و تدارک شده و تلاش بر آن است که این فرآیند‌ها در این هشت شهر استان به شکل کاملا صحیح و دقیق انجام شود.
وی با بیان اینکه انتخابات عاملی برای همگرایی است، گفت:: نباید به گونه‌ای عمل شود که تبدیل به عاملی برای تنش، تضاد و واگرایی شود.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: نقش ما به عنوان عوامل برگزاری کننده در ایجاد و تقویت این همگرایی بسیار مهم است تا روز به روز قدرت، اقتدار و نفوذ ملی افزایش یابد.
حسینی با بیان اینکه از جمله کارکردهای انتخابات همگرایی است، گفت:: انتخابات موجب ایجادنشاط سیاسی در جامعه شده که خود به وفاق ملی می‌انجامد و مسئولان باید در راستای تقویت این وفاق عمل کنند.
وی افزود: انتخابات یک مفهوم مقدس است، زیرا مهمترین اساسی مردم در یک حامعه یعنی حق تعیین سرنوشت از طریق آن محقق می‌شود و در واقع این فرآیند مجرای ایفای نقش مردم در سرنوشت خود است.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: نظام ما این قدرت و ظرفیت را دارد که به سمت مشارکت حداکثری (۹۹) درصدی و بیش از رقم‌های کنونی گام برداد و از جمله اقدامات در این حوزه تمرکز بر جمعیت غایبان است.
حسینی با اشاره به اینکه متوسط مشارکت مردم استان در انتخابات ۶۴ درصد بوده است، افزود: تلاش‌ها بر آن است که تا در حد توان جمعیت غایبان انتخابات را که به طور میانگین ۳۶ درصد است برای حضور در این عرصه متقاعد کنیم.
وی دراین امر و تهییج، ارتقا آگاهی‌ها و اطمینان بخشی به مردم نقش رسانه‌ها و صدا و سیما را بسیار مهم خواند و گفت:: در این میان شایعات بویژه در روز انتخابات از جمله مباحثی است که به نوعی عامل تهدید کننده مشارکت محسوب می‌شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی افزود: زمانی این شایعات شکل می‌گیرد که منابع رسمی اطلاع رسانی نباشد و یا ضعیف عمل کند بدین منظور باید رسانه‌ها با رسمیت بخشی به اطلاعات بر خنثی سازی این مباحث تمرکز یابند.
حسینی اظهار کرد: در این میان انتخابات در نظام ما از نظر کمی و کیفی همواره باعث فخر و مباهات بوده است.
محسن نصرپور مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی هم در این جلسه گفت:: طی این مدت صدا و سیمای استان برنامه‌های مختلفی ویژه انتخابات تدوین کرده است که از جمله ان‌ها ۹۰۰ دقیقه برنامه تلویزیونی، یک هزار و ۹۰۰ دقیقه در صدای استان و ۴۰۰ دقیقه خبر می‌باشد.
وی افزود: به موازات تشکیل ستاد انتخابات در مرکز در استان هم فعالیت خود را در این حوزه آغاز کرده این و تلاش شده با استفاده از تجارب گذشته کارهای حرفه ای‌تر و علمی ارائه شود.
مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: راهبرد ما در تولید برنامه‌ها مبتنی بر تلاش برای حضور حداکثری مردم و تبیین گفتمان انقلاب، امام و رهبری می‌باشد و تلاش شده تا طی سه ماه گذشته دیدگاه‌ها و نظرات مردم با مهارت در رسانه ارائه شود.
نصر پور با بیان اینکه تاکید بر سلامت انتخابات، امید افرینی و رعایت اخلاق انتخابات بر اساس دستورالعمل‌های سازمانی مبنای عمل است، افزود: در این راستا در سه حوزه، سیما برنامه تلویزیونی فصل انتخاب، در واحد صدا ویژه برنامه‌های رادیویی فردای روشن و برنامه مدار حضور، و در حوزه خبر هم بسته خبری مسیر ۹۶ تولید شده است.
وی گفت:: در این دوره تولیدات این مجموعه نسبت به دوره‌های قبل افزایش یافته و فعالیت گسترده‌ای در حوزه فضای مجازی و نیز سایت مرکز انجام می‌شود در عین انکه پیش بینی ضبط برنامه‌ای استودیویی با حضور کاندیداهایی نهایی ریاست جمهوری در سفر به استان در شرایط کاملا مساوی انجام شده است.
مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی تولید پنج قطعه موسیقی توسط هنرمندان استان با موضوع انتخابات واخذ مجوزهای پخش آن از دیگراقدامات صدا و سیمای استان در حوزه انتخابات است که با انجام مراحل نهایی کار طی این ایام در صدا سیمای استان و فضای مجازی استفاده می‌شود.
انتهای پیام//ف. ج.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.