سرخو مطرح کرد؛

تشکیل کمیته ای برای بررسی حادثه ساختمان پلاسکو

رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید کمیته تخصصی دیگری برای بررسی حادثه ساختمان پلاسکو راه اندازی شود تا سازمان آتش نشانی مکلف به اجرای صحیح مصوبات شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن سرخو رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و چهل و دومین شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با گزارش حقوقی و فنی حادثه پلاسکو اظهار داشت: دوره چهارم در شورای شهر تهران، ۴مصوبه برای حوزه آتش نشانی مصوب کردیم.

وی افزود: بر اساس این مصوبه ها، مقرر شد ساختمان های بلند، ملزم به تجهیز به سیستم اطفا حریق مکانیزه شوند.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بر اساس مصوبه شهریور ماه سال ۹۲ در خصوص بازرسی از ساختمان‌های نا ایمن، گفت: بر اساس قانون نظام صنفی، وزرات کار اجازه بازرسی واحدهای صنفی را ندارد و بازرسی محدود به کارخانه ها و واحدهای صنعتی است.

سرخو با بیان اینکه به دلیل ارتفاع بالا ساختمان پلاسکو، امکان رساندن آب به طبقات پایین نبود، تصریح کرد: شهرداری را مکلف به تجهیز به بالگرد کردیم اما در روز حادثه بالگرد در اختیار سازمان آتش نشانی نبود.

وی با زمان حضور آتش نشان‌ها در محل ساختمان پلاسکو انتقاد کرد و گفت: بر اساس مقررات، آتش نشان ها باید پس از ۶۰ دقیقه از ساختمان خارج می شدند اما در زمان فرو ریزش کامل ساختمان، ۳ ساعت و ۲۰ دقیقه نیروها در ساختمان حضور داشتند و در نهایت جان خود را از دست می دادند. 

رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری باید مصوبات از سوی سازمان آتش نشانی را رعایت کند، تصریح کرد: باید کمیته تخصصی دیگر راه اندازی شود تا سازمان آتش نشانی مکلف به اجرای صحیح مصوبات شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار