وزیر خارجه قزاقستان خواستار دریافت اطلاعاتی درباره نشست تهران در خصوص سوریه شد

خیرت عبدرحمانف گفت قزاقستان انتظار دارد اطلاعات مربوط به نتایج نشست آتی در تهران درباره سوریه آستانه در اختیار آستانه قرار گیرد.

وزیر خارجه قزاقستان خواستار دریافت اطلاعاتی درباره نشست تهران در خصوص سوریه شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خیرت عبدرحمانف، وزیر امور خارجه قزاقستان، روز سه شنبه اعلام کرد قزاقستان انتظار دارد کشورهای تضمین کننده روند آشتی سوریه در آستانه، اطلاعات مربوط به نتایج نشست آتی در تهران را در اختیار این کشور قرار دهند.

وی در مصاحبه با خبرنگاران همچنین گفت: «طی روزهای آینده نشست این کشورهای تضمین کننده در قالب محدود در تهران برگزار خواهد شد و ما از گام‌های بعدی که کشورهای تضمین کننده در چارچوب روند آستانه پیشنهاد می‌دهند، مطلع خواهیم شد. در هر صورت در تاریخ سوم و چهارم ماه مه همان طور که برنامه‌ریزی شده بود، ما آماده برگزاری نشست دیگری در چارچوب روند آستانه هستیم.»

آستانه پایتخت قزاقستان میزبان سه دور مذاکرات درباره سوریه با میانجی‌گری روسیه، ترکیه و ایران بود که 23 و 24 ژانویه ، 15 و 16 فوریه و همچنین 14 و 15 مارس برگزار شد. نشست بعدی سوریه در آستانه قزاقستان قرار است اوایل ماه مه برگزار شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار