کمپین حمایت از زوجین نابارور

انجمن علمی جنین شناسی و بیولوژی تولید مثل ایران دومین کمپین کمک به بیماران نابارور را به مدت ۳ در هفته پایانی اردیبهشت ماه سال جاری روز برگزار می‌کند.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد مهدی آخوندی رییس انجمن علمی جنین شناسی و کمپین حمایت از زوجین نابارور در تشریح ضرورت برگزاری این کمپین گفت: با استناد به آمار سال ۱۳۹۵، سرشماری نفوس و مسکن و بررسی‌های حدود بیست و چهار میلیون و دویست هزار جمعیت خانوار کشور و آمار بیست درصدی ناباروری، میزان زوج‌های نابارور کشور قریب به ۵ میلیون زوج می‌باشد، در صورتی که نیمی از آن‌ها نیازمند خدمات پیشرفته لقاح خارج رحمی باشند، حداقل ۵ / ۲ میلیون زوج نابارور بایستی از این امکان استفاده نمایند و این در حالیست که ظرفیت مراکز درمان ناباروری کشور توان انجام بیش از ۵۰ هزار سیکل درمان ناباروری را ندارند.

آخوندی با بیان هدف برگزاری این کمپین افزود: اقدام ابتکاری انجمن علمی جنین شناسی و بیولوژی تولید مثل ایران، همزمان با برگزاری کنگره تولید مثل در سال ۱۳۹۵، در برگزاری کمپین کمک به زوجین نابارور، در دسترس قرار دادن امکانات تشخیصی و مشاوره‌ای مراکز پیشرفته لقاح خارج رحمی سراسر کشور به مدت یک روز برای زوج‌های ناباروری است که تاکنون امکان بررسی علل و نحوه درمان خود را نداشته اند.

وی افزود: در هفته پایانی اردیبهشت ماه سال جاری، انجمن علمی جنین شناسی مجددا کمپین کمک به بیماران نابارور را به مدت ۳ روز برگزار می ود. 

رییس کمپین کمک به زوجین نابارور عنوان کرد: زوجین نابارور می‌توانند با مراجعه به سایت https://barvari.org و گروه تلگرامی barvariorg@ امکان ثبت نام و بهره گیری از بررسی و مشاوره رایگان علت ناباروری و نحوه درمان خود را داشته باشند.

وی اظهار امیدواری کرد: رسانه‌های دیداری و شنیداری از هر گونه همکاری در این امر و فراهم نمودن فضای بحث و گفت و گوی علمی و تخصصی برای آشنایی زوجین نابارور در هفته منتهی به روز ملی جمعیت، فروگذار نکنند. 

آخوندی تصریح کرد: متخصصین درمان ناباروری و سلامت باروری تلاش خواهند نمود تا اطلاع رسانی در مورد درمان‌های پیشرفته ناباروی، حفظ بارداری و داشتن فرزند سالم به نحو شایسته‌ای همکاری کنند. 

لازم به ذکر است متعاقبا اسامی مراکز درمان ناباروری که برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کرده اند جهت هماهنگی و مراجعه زوجین به این مراکز در سراسر کشور اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار