بجنورد؛

بیمه دو هزار و 683 خانوار روستایی و عشایری

پارسال دو هزار و 683 خانوار روستایی و عشایری استان عضو صندوق بیمه اجتماعی روستایی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛، محمدرضا غلام زاده مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گفت : اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، پنج درصد از مجموع 15درصد حق بیمه را می پردازند و بقیه را دولت پرداخت می کند.

وی افزود : از ابتدای ایجاد این صندوق در استان تاکنون 39 هزار و 654 خانوار روستایی زیر پوشش این بیمه قرار گرفتند.

غلام زاده با بیان اینکه حق بیمه برای بیمه گزاران، براساس سقف درآمدی انتخابی تعیین می شود ، گفت: سقف درآمدی هر بیمه گزار روستایی 300 تا 800 هزار تومان است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان افزود: 662 خانوار استان مستمری بگیر این صندوق هستند که از این تعداد 80 خانوار از کارافتاده و 582 خانوار، سرپرست از دست داده هستند.

غلام زاده گفت : پایین ترین سطح درآمدی با پرداخت حق بیمه سالیانه 210هزار تومان و بالاترین سطح درآمدی حق بیمه سالیانه 480 هزار تومان است.

وی پایین بودن سرانه درآمدی مردم استان، بی اطلاعی کشاورزان از مزایای این بیمه در دراز مدت و عدم فرهنگ سازی برای جامعه هدف، از عوامل کاهش بیمه شدگان این صندوق عنوان کرد و خاطر نشان کرد : اعضای این صندوق پنج درصد از مجموع 15 درصد حق بیمه را می پردازند و بقیه را دولت پرداخت می کند.

همه روستاییان و عشایر بالای 18 سال، بدون هیچ محدودیتی می توانند عضو این صندوق شوند که براساس آمار سرشماری سال 1390، خراسان شمالی 123 هزار و 980 خانوار روستایی دارد.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.