داعش؛ آمار تلفات افرادش در پرتاب مادر بمب ها در ولسوالی اچین ننگرهار را رد کرد

داعش واردشدن تلفات جنگجویان این گروه در پی پرتاب بزرگ‌ترین بمب غیر هسته‌یی توسط نیروهای امریکایی در ولسوالی اچین ننگرهار را رد می‌کند.

داعش؛ آمار تلفات افرادش در پرتاب مادر بمب ها در ولسوالی اچین ننگرهار را رد کردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، داعش در واکنش به استعمال بزرگ‌ترین بمب، چهارروز پس از پرتاب آن، از طریق رادیو داعش در برنامۀ شامگاهی شب گذشته گفته‌است که در پرتاب ” مادر تمام بمب ها” به آنان هیچ آسیبی نرسیده‌است.

این گروه که گزارش شام‌گاهی رادیو خلافت را به همین موضوع اختصاص داده، سلطان عزیز اعزام، یکی از گوینده‌گان آن در رابطه به پرتاب مادر بمب ها در اچین، در مورد کشته‌شدن ۹۶ عضو این گروه گفته‌است که این خبر شایعۀ محض است و به جنگجویان داعش هیچ تلفاتی وارد نشده‌است.

گویندۀ رادیو از وضعیت جنگجویان داعش در کنر، پشتون‌خواه، سوریه و هرات نیز خبرهایی را به خوانش گرفته و سپس با شماری از جنگجویان‌شان صحبت کرده که گفته‌اند در حملۀ بزرگ‌ترین بمب، هیچ آسیبی ندیده‌اند.

صدای امریکا می‌گوید گوینده پس از آن با فردی به نام امیرالحرب که او را رهبر خراسان خوانده، مصاحبه کرده و او گفته‌است که به مجاهدین ما هیچ آسیب و ضرری نرسیده‌است.

جنگ‌جویان گروه داعش در گفت‌گو با رادیوی خلافت اظهار داشته‌اند که حملۀ نیروهای امریکایی در یک مکان خالی انجام شده‌است.

گزارش می‌افزاید که، پس از پرتاب مادر بمب ها در ولسوالی اچین، گروه داعش به تبلیغاتش در رادیوی خلافت شدت بخشیده‌است.

بر بنیاد این گزارش، رادیو صدای خلافت روی فریکونسی ۹۰اف‌ام شام‌گاهی و صبح‌گاهی، به علاوۀ زبان پشتو به زبان‌های فارسی و ازبیکی نیز نشرات دارد که در شهر جلال‌آباد و بیش‌تر بخش‌های ننگرهار شنیده می‌شود.

اما نکتۀ قابل تامل این است که حکومت چندبار در یک‌‌سال اخیر اعلام داشت که رادیوی خلافت مربوط به گروه داعش هدف عملیات قرار گرفته و نابود گشته‌است.

عطاءالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار اما گفته‌است که رادیوی داعش اخیرا یک‌بار دیگر به فعالیت آغاز نموده و علیه دولت تبلیغات می‌کند.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار