اذعان یک نماینده مجلس افغانستان به بی‌اثر بودن مادر بمب‌ها در ننگرهار

یک نماینده مجلس نمایندگان افغانستان اعلام کرد که با اطلاعات که در اختیار وی قرار گرفته هیچ داعشی در انفجار مادر بمب ها در «ننگرهار» کشته نشده است.

یک نماینده مجلس افغانستان: عضوی از داعش در ننگرهار کشته نشده استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالستار خواصی» نماینده استان «پروان» در مجلس نمایندگان اعلام کرد که با گزارش های که در اختیار وی قرار گرفته، «دره مامند» منطقه ای که یکی از بزرگترین بمب های غیرهسته ای جهان به آنجا پرتاب شده، پیش از حمله، تخلیه شده و هیچ داعشی در آن حضور نداشته است.

وی افزود: آمریکایی ها برای کشاندن پای روس ها در افغانستان و مبدل کردن این کشور به سوریه ثانی دست به آزمایش بمب خود در این کشور زده اند.

خواصی تاکید کرد که به کارگیری «بمب مادر» آمریکائی باعث خواهد شد که «بمب پدر» روس ها نیز در این کشور آزمایش شود و افغانستان به آزمایشگاه تسلیحات قدرت های بزرگ تبدیل شود.

«لالی حمیدزی» نماینده در مجلس نمایندگان با این سخنان خواصی مخالفت کرد و افزود: در این حمله «ممتاز» یک افسر پاکستانی، «عمران» از کراچی پاکستان، «آفتاب» از پنجاب، «شیح عقاب» از پیشاور و «ابوبکر حمزه» یکی دیگر از فرماندهان داعش کشته شده اند.

وی گفت که شماری از نمایندگان یک روز از داعش حمایت می کنند و روز دیگر به حمایت از طالبان می پردازند و برخلاف منافع ملی سخن می گویند که باید جلوی این رویه گرفته شود.

همایون همایون نائب اول مجلس نمایندگان که ریاست نشست امروز را بر عهده داشت گفت که هیأتی متشکل از 3 کمیسیون مجلس عازم ننگرهار می شوند تا مجلس گزارش دقیق و موثقی را برای تصمیم گیری در این زمینه در اختیار داشته باشد.

استفاده از بمب مادر که بزرگترین بمب غیر هسته ای جهان شمرده می شود واکنش های متفاوت در پی داشته است.

شماری از کارشناسان و مقامات دولتی از استفاده این بمب حمایت کرده و آنرا پیام واضح آمریکا در دوران ترامپ برای مبارزه با داعش خوانده اند و گفته اند که پناه گاه های امن داعش در «اچین» ننگرهار به گونه ای بوده که استفاده از این بمب نیرومند و مهلک اجتناب ناپذیر بوده است، اما شماری دیگر از چهره های سیاسی و گروه های افغانستان با پرتاب این بمب به شدت مخالفت کرده اند.

رئیس جمهوری، رئیس اجرائی، معاون فرمانده ارتش و شماری از نمایندگان مجلس و کارشناسان از این حمله حمایت کرده اند.

حامد کرزی رئیس جمهوری پیشین، برخی دیگر از اعضای مجلس نمایندگان و احزاب سیاسی نسبت به استفاده از این بمب واکنش متفاوت داشته و آن را تجاوز آشکار به حریم افغانستان دانسته و خواستار خروج آمریکا از این کشور شده اند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار