تاکيد پاکستان بر اهميت نقش اسلام آباد-مسکو در ثبات و امنيت آسيای مرکزی

عاون وزیر امور خارجه پاکستان گفت همکاری بین روسیه و پاکستان در ثبات و امنیت در آسیای میانه نقش مهمی دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ تسنیم اسلم که این اظهارات را پس از سفر به مسکو به منظور شرکت در کنفرانس صلح افغانستان در روسیه و برگزاری نشست هایی در وزارت امور خارجه این کشور در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک بیان می کرد گفت:‌ من در مسکو با سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه و زمیر کابولوف معاون آسیایی وزیر امور خارجه روسیه دیدار کردم.
 
ما همواره آماده گفتگو و تبادل نظر با روسیه درباره تلاش ها برای برقراری ثبات و آشتی در افغانستان بوده ایم زیرا ما همسایه نزدیک افغانستان هستیم. بنابراین همکاری ما ، جدای از روابط اقتصادی و سیاسی ، عاملی مهم در مسائل منطقه ای و بین المللی است.
 
وی تصریح کرد یکی از بزرگ ترین تهدیدها برای آسیای میانه، تمرکز تروریست ها بر این منطقه بوده و مشکل دیگر قاچاق مواد مخدر است. افغانستان بزرگ ترین تولید کننده مواد مخدر در جهان است.
 
بنابراین منطقی است که کشورهای آسیای میانه گردهم آیند تا درباره آینده افغانستان و روند آشتی در این کشور گفتگو کنند. این مذاکرات بسیار مفید بود و همه شرکت کنندگان توافق کردند آشتی تنها راه پیشرفت در افغانستان است.
 
اسلم گفت : مسکو و اسلام آباد درحال همکاری با یکدیگر در ابعاد مختلف ازجمله همکاری اقتصادی ، گفتگوی سیاسی و هماهنگی تلاش ها در عرصه بین المللی هستند. ما از روابط خوبی برخورداریم و این روابط به خوبی پیش می رود. مسائل زیادی وجود دارد که ما درمورد آنها دیدگاه مشترک داریم.
 
ما در سازمان ملل متحد همکاری می کنیم و روابط اقتصادی و همکاری های سیاسی ما در حال تقویت شدن است. ما خواستار گسترش این همکاری ها هستیم. افغانستان کشوری است که با ناآرامی های سیاسی و اجتماعی روبرو است. نیروهای دولتی افغانستان همچنان درحال جنگ با طالبان هستند.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار