کرمان؛

حضور حداکثری در انتخابات اقتدار ملی را ارتقاء می‌دهد

رئیس شورای عالی نظارت بر انتخابات در کرمان گفت: مردم مهمترین رکن انتخابات هستند و مشارکت بالا اقتدار ملی را ارتقاء می‌دهد.

حضور حداکثری در انتخابات اقتدار ملی را ارتقاء می‌دهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حجت الاسلام علی توکلی رئیس شورای عالی نظارت بر دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمان در نشست مشترک هیات های اجرایی و نظارت انتخابات استان کرمان گفت: مردم مهمترین رکن این انتخابات هستند و حضور حداکثری و مشارکت بالا، عزت ملی و اقتدار ملی را ارتقاء می دهد و توطئه‌ها و برنامه‌های دشمن را خنثی می‌کند همچنین یک ابزار راهبردی برای نظام در سطح بین الملل می باشد.

وی بیان کرد: رکن دوم انتخابات مجریان هستند و این ساز و کار در اختیار وزارت کشور است و این وزارتخانه وظایف و اختیاراتی دارد که ناظران برای افزایش احساس نظارت بر انتخابات حضور دارند.

وی گفت: باید از قانون اساسی که مادر قانون است اطاعت کنیم و در این مسیر طوری رفتار شود که احساس وجود نظارت بالا رود.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان کرمان ادامه داد: خروجی این انتخابات در همه بخش ها هرچه که باشد آن فرد یا جمع می تواند با قامتی رساتر سخن بگوید و انجام وظیفه کند.

وی با بیان اینکه همه باید به هم خوشبین باشند گفت: وجود حسن ظن به همدیگر است که باعث می‌شود انتخابات خوب و سالم داشته باشیم یعنی باور کنیم که مجری به مر قانون عمل می کند و از کارهایی که این حسن ظن را مخدوش کند اجتناب کنیم.

وی تصریح کرد: نباید حرفی بزنیم و کاری انجام دهیم که قبل، حین و بعد از انتخابات حاشیه ساز شود و امیدواریم بتوانیم انتخابات خوب، سالم و کم حاشیه ای داشته باشیم که باعث افتخار و سربلندی استان کرمان در کشور باشد.

حجت الاسلام توکلی گفت: صندوق رای ناموس انتخابات است و باید از آن مراقبت کنیم.

وی افزود: نظارت بر شوراها بر دوش شورای نگهبان نیست و باید افراد امین و دلسوز انتخاب شوند که شورای شهر و روستا را سکوی پرشی برای رسیدن به منافع خود انتخاب نکنند.

این نشست با حضور استاندار کرمان، رئیس کل دادگستری، روسای هیات های نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در استان، فرمانداران و عوامل برگزاری انتخابات در تالار برق منطقه ای کرمان برگزار شد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.