کرمان؛

فعالیت 9 گروه نمایشی در جنوب استان کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: 9 گروه نمایشی در مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد در جنوب کرمان فعال است.

 فعالیت 9 گروه نمایشی در جنوب استان کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان در حاشیه نشست با اعضای انجمن تئاتر جنوب کرمان گفت: 9 گروه نمایشی ثبت شده در مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جنوب کرمان فعال است که ظرفیت خوبی برای هنرمندان این منطقه است.

وی افزود: این گروه‌ها شامل چهار گروه بهاران، انارام، گدروزیا و صبا در شهرستان جیرفت، 2 گروه بهزاد و بیان در شهرستان کهنوج، گروه استال در شهرستان رودبارجنوب و گروه دمبیل در شهرستان منوجان است.

وی با بیان اینکه هفت انجمن تئاتر در جنوب کرمان وجود دارد گفت: این انجمن ها دارای 35 عضو هیات مدیره هستند و زیر مجموعه انجمن هنرهای نمایشی جنوب کرمان که وابسته به انجمن هنرهای نمایشی ایران است و 873 عضو دارند.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان ثبت گروه نمایشی می توانند از یکم تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری با مراجعه به سایت ثبت گروه هایی نمایشی برای ثبت گروه خود اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: دولت تدبیر و امید در حوزه فرهنگ از نقش اجرایی خود فاصله گرفته و امور را به گروه ها یا بنگاه های هنری واگذار کرده تا شاهد نتیجه مطلوبی باشد.

وی با بیان اینکه جشن اردیبهشت به مناسبت روز تئاتر در سراسر کشور برگزار می شود گفت: جشن تئاتر اردیبهشت جنوب کرمان 15 اردیبهشت ماه در شهرستان عنبرآباد برگزار می شود.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد. 

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار