اولین مربی فوتبال ایرانی در کالچو؛

علی عابدی: تفاوتها در فوتبال ایران و ایتالیا زیاد است

نخستین مربی فوتبال ایران در لیگ ایتالیا تفاوت فوتبال ایران و ایتالیا را بسیار توصیف کرد.

علی عابدی: تفاوتها در فوتبال ایران و ایتالیا زیاد استبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بعداز حضور افتخار آمیز ایران در مسابقات جام جهانی 98 فرانسه ،شاهد این موضوع بودیم که فوتبالیست های نامدار ایرانی در اروپا لژیونر شدند. البته بعد از آن افول لژیونرها خاطر علاقه مندان را تا حدودی آزرده خاطر کرد، در این گیر و دار علی عابدی، فوتبالیست سابق اصفهانی به نوعی عزم خود را جزم کرد و وارد اتحادیه فوتبال ایتالیا شده است و مدارج عالی فوتبال را می گذراند.

به همین خاطر گفتگوی مختصری را با وی ترتیب دادیم که خواندن آن خالی از لطف نیست. 

لطفا خودتان را معرفی کنید؟

علی عابدی متولد 1362 هستم و در اصفهان فوق دیپلم کامپیوتر گرفتم تا اینکه در دانشگاه اصفهان موفق به اخذ لیسانس تربیت بدنی شدم، همچنین در دانشگاه "توروتگارتای " ایتالیا ،لیسانس پزشکی ورزشی و در ادامه دوره های تخصصی بدنسازی فوتبال را در همین دانشگاه دریافت کردم. در باشگاه سپاهان مربیگری کرده ام و مدارک مربیگری فوتبال را در ایران و ایتالیا نیز دریافت کردم. سابقه بازی در تیم های پالایشگاه اصفهان، فوتسال دانشجویان ایران را هم دارم اما مصدومیت زانو سبب شد تا از بازی فوتبال جدا شوم و به مربیگری روی آورم.

تفاوتها در فوتبال ایران و ایتالیا زیاد است

وضعیت شما در لیگ فوتبال ایتالیا به چه صورت است؟

در سری D فوتبال ایتالیا در تیم "تراستور " یکی از مربیان بدنساز این تیم هستم و تیممان هم شانس صعود به سری Cفوتبال ایتالیا را نیز دارد. البته به احتمال زیاد در سال آینده شاید به تیم دیگری  نقل مکان کنم. اولین مربی فوتبال ایرانی هستم که در اتحادیه فوتبال ایتالیا نامم ثبت شده است، با تیم های پایه "لاتزیو و روم " هم کار کردم، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که تفاوتها در کشورمان و ایتالیا "سر به آسمان می ساید " 

وی در ادامه عنوان کرد: کیفیت فوتبال در ایتالیا به روز است و  هر روز از مدیران، مربیان، بازیکنان و همه عوامل دخیل در فوتبال تلاش می کنند مطالب و نو آوری های جدید و تازه را بدست آورند تا از قافله دیگر کشورهای پیشرفته عقب نیفتند.

عابدی بیان کرد: در شهرهای ایتالیا که با اتوبوس و ماشین شخصی سفر کنید شاهد این موضوع هستید که چقدر کمپ فوتبال وجود دارد با فوتبال زندگی می کنند، فوتبال با گوشت و پوستشان عجین است، در هر شهر دو تیم فوتبال وجود دارد، فوتسال نیز جوان های ایتالیایی بازی می کنند فوتبال به معنای واقعی کلمه یک صنعت پولساز و حرفه ای محسوب می شود. 

درباره وضعیت بدنسازی در ایتالیا بگویید؟ 

علم آمادگی جسمانی و بدنسازی در ورزش و فوتبال یک سر فصل مهم و حیاتی است مربیان متخصص در این زیر مجموعه باید تمرینات هوازی و بی هوازی را در بالاترین سطح آموزش ببینند و بصورت خلاقانه آنها را به بازیکنان انتقال دهند تا بازیکن جذب شود نه اینکه با تمرینات سنتی بازیکنان را فراری دهند. شما بازی تیم بارسلونا و پاری سن ژرمن را دقت کنید، تیم بارسا، از دقیقه 90 مسابقه در نیوکمپ فشار مضاعف را در نیمه زمین حریف به آنها وارد کرد و توانست تیم پاری سن ژرمن را پرس کنند و حذف کنند. تفکرات حرفه ای گری در همه سطوح اعم از مدیران، مربیان، بازیکنان و حتی عوامل زیر دست باید نهادینه شود.

کی روش باهوش است 

نظرتان درباره فوتبال ایران و کی روش چیست؟

 کی روش استاد فوتبال نتیجه گرا و تاکتیک پذیر است، فوتبال ایران باید قدر این چنین مربیان تراز اول را بداند. نمی توانید فوتبال حرفه ای را از تلویزیون تماشا کنید و انتظار داشته باشید در همه سطوح حرفه ای گری را در دستور کار قرار دهید.

سپاهان با تغییرات زیاد به موفقیت دست پیدا نمی کند

ارزیابی شما درباره فوتبال سپاهان چیست؟

سپاهان با تغییرات متوالی به هیچ جایی نمی رسد. این تیم  مدیر قابل مانند محمدرضا ساکت می خواهد که دوباره در سطح اول فوتبال عرض و اندام کند. مهمترین نکته سپاهان در این است که اعضای هیئت مدیره باشگاه وقتی از جنس فوتبال باشند موفقیت هم اتفاق می افتد و تغییر مداوم مدیران برای سپاهان چاره ساز نیست.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار