تلگراف: حرکت محتاطانه شرکت‌های انگلیسی برای سرمایه‌گذاری در ایران

روزنامه تلگراف در گزارشی به حرکت همراه با احتیاط شرکت‌های انگلیسی برای سرمایه‌گذاری‌های کلان در ایران پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی تلگراف در گزارشی نوشت: شرکت‌های انگلیسی با احتیاط، چشم به افزایش و توسعه سرمایه‌گذاری در بخش‌های زیرساختی و تجاری ایران طی 10 سال آینده دوخته‌اند. ایران نیز پس از چند دهه تحریم اقتصادی مایل به پذیرش سرمایه‌گذاری‌های جدید است. 

شرکت ایپسوس (یک شرکت فعال در زمینه تحقیقات جهانی بازار که مقر آن در پاریس است) اعلام کرد یکی از مهمترین پروژه‌های زیرساختی در ایران توسعه 10 هزار و 223 کیلومتر خط ریلی در این کشور است که شاهراه حمل و نقل صنعتی و تجاری ایران به حساب می‌آید و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2025 به 25 هزار کیلومتر افزایش یابد.

علاوه بر این در ایران 54 فرودگاه وجود دارد که نیازمند توسعه و تجهیز هستند و این کشور قصد دارد تا 10 سال آینده 7 فرودگاه بین‌المللی دیگر به آنها اضافه کند.

شرکت هواپیمایی ایران ایر قرارداد خرید 114 فروند هواپیمای جدید مسافربری را با ایرباس امضا کرده و گفته می‌شود در یک دهه آینده به 600 هواپیمای دیگر نیز نیاز داشته باشد.

"آماندا کلاک"، رئیس شرکت حسابداری "ارنست اند یانگ" انگلیس، در این باره گفت: آیا در بازار ایران هیچ فرصت سرمایه‌گذاری برای انگلیس وجود دارد؟ البته که وجود دارد.

وی در ادامه افزود: کمپانی‌های انگلیسی می‌توانند برنده مناقصه‌های بسیاری در بخش‌های حرفه‌ای باشند. آنها مهارت‌ها، مقررات و استانداردهای سطح بالایی دارند که آنها را به تصاحب پروژه‌ها نزدیک‌تر می‌کند. شما مایل هستید بدانید سرمایه‌گذاریتان در جای مناسبی انجام شده یا خیر که این موضوع به خطرات احتمالی سرمایه‌گذاری مربوط می‌شود. البته شرکت‌های انگلیسی به تهدیدات احتمالی پیرامون ایران توجه کافی دارند.

آخرین آمار رسمی دولتی نشان می‌دهد ارزش صادرات انگلیس به ایران از ژانویه تا اکتبر 2016، 42 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است. اتاق بازرگانی ایران- انگلیس اعلام کرد مهمترین مشکل بر سر افزایش تبادلات تجاری میان دو کشور، فقدان امکانات کافی برای تبادل پول از طریق سامانه‌های بانکی است. حتی پس از توافق هسته‌ای ایران نیز این مشکل برطرف نشد.

اتاق بازرگانی ایران- انگلیس در ادامه اعلام کرد: تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چندین بانک انگلیسی تمایل خود را برای برقراری سامانه مالی مستقیم با ایران اعلام کرده بودند؛ اما حالا آنها نیز محتاط‌تر عمل می‌کنند و این امر هنوز محقق نشده است.

ایران در اکتبر گذشته نخستین محموله گاز طبیعی تغلیظ شده و نفت خام خود را به انگلیس صادر کرد. شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد یک میلیون بشکه گاز طبیعی تغلیظ شده را به شرکت بریتیش پترولیوم فروخته و محموله دوم گاز طبیعی ایران نیز به یک شرکت انگلیسی دیگر که نام آن اعلام نشده، ارسال شد.

ایران پروژه‌های بسیاری برای افزایش حجم تولیدات نفتی خود دارد بطوریکه تا 5 سال آینده حجم تولیدات را به روزانه 6 میلیون بشکه نفت خواهد رساند. این موضوع به میزان موفقیت ایران در جذب سرمایه‌گذاران خارجی بستگی دارد. این سرمایه‌گذاری‌ها شامل اکتشافات جدید در میادین گازی نیز می‌شود که فرصت خوبی برای شرکت‌های خارجی برای مشارکت در پروژه‌های سودآور فراهم خواهد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار