ساری؛

آغاز نمایش های پژوهشی چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر تیرنگ در ساری

نمایش های بخش پژوهشی چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر تیرنگ از صبح امروز در ساری آغاز شد.

یمینی سخنگوی حوزه هنری مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: سه نمایش آواهای محلی کردستان با پژوهش و کارگردانی سید فریدون احمدی از کردستان، کوسه برنشین با کارگردانی رضا فقیهی از تهران و پرسه با پژوهش و کارگردانی احمد صفری از کرمانشاه از ساعت 9:30 صبح امروز در سالن آمفی تئاتر شهید باغبانی حوزه هنری مازندران اجرا می شود.

وی افزود: سه نمایش در بخش آئین های عاشورایی – مذهبی و خیابانی شامل تعزیه خروج مختار با کارگردانی کریم مقدسی از قم، آش باران با کارگردانی سید مراد کاوسی حسینی از همدان و زیارت با کارگردانی مرتضی اسدی مرام از کرمانشاه، از ساعت 17 تا 21 امشب در خیابان بوستان ملل ساری برگزار خواهد شد.

سخنگوی حوزه هنری مازندران با بیان اینکه اجرای نمایش های بخش عاشورایی – مذهبی و خیابانی چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر تیرنگ، دیشب با نمایش دو طفلان مسلم، تندیسهای شهر و شوره سما در بوستان ملل ساری آغاز به کار کرد، گفت: این نمایش ها به ترتیب با کارگردانی مصعب رئیسی، سعید شفیعیان و ارسلان مهدوی به صحنه رفت.

یمینی گفت: این کارگردان ها جشنواره تيرنگ را بهترين بستر براى آشتى مردم با سنت ها و آداب و رسوم اعلام کردند و اجرای این نمایش ها را با توجه به اینکه مى تواند با هزينه اى اندك، پيامى بزرگ و پر محتوا به مخاطب برساند، بسیار ارزشمند دانستند.

وی افزود: این هنرمندان عرصه تئاتر، همكارى مسوولان را براى اطلاع رسانی و ترغيب مردم به تماشاى تئاتر و پررنگ تر شدن این هنر در ميان ساير هنرها، خواستار شدند.

چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ، از 27فروردین در حوزه هنری استان مازندران، آغاز و مراسم اختتامیه آن در تاریخ 30فروردین ساعت30/9صبح در بوستان ملل ساری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.