رئیس سابق ام‌آی 6: ترامپ از روسیه وام گرفته بود

رئیس سابق آژانس جاسوسی انگلیس فاش کرد "دونالد ترامپ" در جریان بحران اقتصادی سال 2008 از روسیه وام گرفته بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت؛ "ریچارد دیرلاو"، رئیس سابق سازمان جاسوسی انگلیس (ام‌آی 6) فاش کرد همزمان با رکود اقتصادی سال 2008 و بحران مالی که آمریکا نیز با آن دست به گریبان بود، "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، از روسیه وام دریافت کرد. البته وام گرفتن از روسیه و یا ارتباط مالی با این کشور به خودی خود جرم نیست؛ اما هرگز مشخص نشد ترامپ این پول را در کجا صرف کرده است.

"دیرلاو" درباره پول دریافتی ترامپ از روسیه گفت: ما نمی‌دانیم ترامپ این پول را برای چه معاملاتی و یا با چه شرایطی درخواست کرده بود که بانک‌های اروپایی از دادن آن خودداری کردند و درنهایت او مجبور شد از روسیه پول قرض بگیرد.

رئیس سابق "ام‌آی 6" احتمال می‌دهد ترامپ از این پول برای توسعه امپراتوری خود در املاک و مستغلات استفاده کرده باشد که در جریان رکود مالی سال 2008 به شدت آسیب دیده بود.

"دیرلاو" سال 2004 سمت خود را در آژانس جاسوسی انگلیس ترک کرد و مشخص نیست این اطلاعات را از چه منبعی به دست آورده و هیچ مدرکی برای اثبات آن ارائه نکرده است. 

ترامپ چند روز پیش از ورود به کاخ سفید در یک توییت مدعی شده بود روسیه هیچ نفوذی بر وی ندارد. او به تازگی از کم‌رنگ بودن روابط آمریکا و روسیه در زمان ریاست جمهوری خود سخن گفته بود.

"رابرت آمستردام"، یک وکیل از موسسه بین‌المللی "آمستردام و شرکا" در این باره گفت: روابط ترامپ و روسیه به سال‌های سال قبل بازمی‌گردد. مطمئن هستم اف‌بی‌آی این موضوع را از نظر دور نگه نمی‌دارد و در جریان تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز به آن توجه خواهد کرد.

یکی از بانک‌هایی که ترامپ اغلب معاملات خود را از طریق آن انجام می‌دهد و همکاری نزدیکی میان این دو برقرار است، دویچه بانک آلمان است که به نوبه خود از شرکای نزدیک روسیه به حساب می‌آید.

مدارکی در دست است که نشان می‌دهد "جرد کوشنر"، داماد ترامپ، در دسامبر 2016 با مقامات "ونشکونومی بانک" روسیه دیدار کرده است. بازرسان کنگره مایل هستند درمورد این دیدار نیز سوالاتی از کوشنر بپرسند.

کنگره آمریکا دو تحقیق جداگانه درباره رابطه تشکیلات ترامپ با روسیه و دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا در دست دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار