برانکو در کنار آنچلوتی/ سرمربی پرسپولیس به دنبال رکورد مورینیو و تراپاتونی

برانکو با کسب مقام قهرمانی در لیگ 3 کشور مختلف در کنار کارلو آنچلوتی، سرمربی نامدار تیم بایرن مونیخ آلمان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران پس از قهرمانی این تیم در رقابت های لیگ برتر شانزدهم به جمع مربیانی پیوست که قهرمانی در لیگ سه کشور مختلف را در کارنامه دارند.
 
وی پیش از این با تیم های دیناموزاگرب و شاندونگ لوننگ عنوان قهرمانی لیگ کرواسی و چین را کسب کرده بود.
 
براین اساس سرمربی کروات پرسیپولیس در کنار مربی برزگی مانند کارلو آنچلوتی قرار گرفت که با تیم های میلان ایتالیا، چلسی انگلیس و پاری سن ژرمن فرانسه به قهرمانی لیگ این سه کشور رسیده است.
 
البته برانکو برای دست یابی به رکورد استثنایی مربیانی چون جیوانی تراپاتونی ایتالیایی، ژوزه مورینیو پرتغالی، ارنست هاپل اتریشی و بلا گوتمان مجارستانی، باید از ایران خارج شود و در کشور دیگری مربی گری کند چراکه این مربیان در لیگ چهار کشور مختلف به قهرمانی رسیده اند.
 
تراپاتونی در مجموع با هدایت تیم های یوونتوس و اینترمیلان ایتالیا، بایرن مونیخ آلمان، بنفیکا پرتغال و سالزبورگ اتریش 10 بار جام قهرمانی را بالای سر برده است.
 
ژوزه مورینیو ملقب به آقای خاص هم همراه با تیم های پورتو پرتغال، چلسی انگلیس، اینترمیلان ایتالیا و رئال مادرید اسپانیا هشت بار قهرمان لیگ شده است.
 
ارنست هاپل در مجموع تیم های فاینورد هلند، کلوب بروژ بلژِیک، هامبورگ آلمان و سوواروفسکی تیرول اتریش را 9 بار قهرمان لیگ این کشورها کرده است.
 
بلا گوتمان مربی مجاری که با نفرین کردن تیم بنفیکا سبب شد تا عقاب ها از سال 1962 نتوانند در مسابقات باشگاهی اروپا به قهرمانی برسند هم با تیم های اویپستی مجارستان، سائوپائولو برزیل، بنفیکا و پورتو پرتغال و پنارول اروگوئه هفت قهرمانی به دست آورد.
 
انتهای پیام/
 

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.