کرمان؛

تاثیر قاچاق بر بیکاری وجوانان و کارگران

مردم از اجناس خارجی و قاچاق استفاده می کنند در حالیکه کارخانه‌های داخلی ما تعطیل شده و کارگران و جوانان ایرانی بیکار می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ابراهیم شهریاریدبیر کمیسیون قاچاق کالا استان کرمان با اشاره به اینکه در جنوب و شرق کشور استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان در همسایگی ما دروازه‌های ورود قاچاق کالا به کشور و استان کرمان هستند گفت: متاسفانه قاچاق پوشاک از مرز ترکیه در غرب کشور نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه عرضه پوشاک قاچاق در سطح جامعه لطمات جبران ناپذیری بر پیکره اقتصاد، تولید و تولیدکنندگان داخلی وارد می‌کند تصریح کرد: درصدی از این کالاها از نظر بهداشتی نیز مورد تایید نبوده و مشکلات و عوارض پوستی را برای مصرف کنندگان به دنبال دارد.

وی بیان کرد: چرا باید مردم از اجناس خارجی و قاچاق استفاده کنند در حالیکه کارخانه‌های داخلی ما روز به روز تعطیل شده و کارگران و جوانان ما بیکار می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه سایر کشورها با تبلیغات، اجناس خود را به فروش می‌رسانند گفت: متاسفانه در این بازار رقابتی، تولید‌کنندگانی که موفق نباشند محکوم به ورشکستگی هستند.

دبیرکمیسیون قاچاق کالا و ارز استان کرمان با تاکید بر اینکه بیش از 50 درصد پوشاک موجود در بازار قاچاق است گفت: روزانه بیش از چندین تریلی پوشاک قاچاق تنها از مرز ترکیه به کشور وارد می‌شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: قاچاق ، بیکاری ، کارخانه ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.