کرمان؛

رفع تصرف اراضی ملی درجیرفت

۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی منطقه سرنراب شهرستان جیرفت رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،حسین مرادکریمی جانشین مدیرکل و رئیس کارگروه اجرایی منابع طبیعی گفت : 6 هزار و 500 متر مربع از اراضی ملی منطقه سرنراب شهرستان جیرفت توسط فرماندهی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و مامورین پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی جیرفت رفع تصرف شد.

وی افزود : نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی در اقصی نقاط جنوب کرمان به صورت ۲۴ ساعته مشغول گشت و مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی هستند تا بدون اغماض با هرگونه زمین‌خواری و تخریب و تصرف عرصه های ملی مقابله کنند.

مرادکریمی تصریح کرد: بریدن، ریشهکن کردن و سوزاندن نهال، درخت و تهیه چوب و هیزم از منابع ملی و توده‌های جنگلی بدون اخذ مجوز از منابع طبیعی ممنوع بوده و بر اساس مواد 42 و 46 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگلها و مراتع کشور، فرد خاطی مشمول حبس تأدیبی و پرداخت جریمه نقدی میشود.

وی بیان کرد: هرگونه زمین‌خواری و تصرف عدوانی در اراضی ملی بر اساس مواد 690 تا 693 قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس محکوم میشود.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان عنوان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی جنوب کرمان و بارندگیهای اخیر که موجب پوشش گیاهی گسترده در این منطقه شده برای جلوگیری از تصرفهای غیرقانونی اراضی ملی تمهیدات لازم و پیشگیرانه در دستور کار قرار گرفته است.

مرادکریمی اظهار کرد : ساخت وسازهای غیرمجاز در عرصه‌های منابع طبیعی به شدت مقابله میشود کسانی که هرگز به منافع عامه مردم و دولت هیچ گونه توجهی نداشته و ندارند باتوجه به هماهنگی های بعمل آمده با مراجع قضایی و شورای حفظ حقوق بیت المال، اجازه نخواهیم به مقصود خود دست یابند .

رئیس کارگروه اجرایی گفت : هیچگونه مماشات و مسامحهای در این زمینه صورت نمیگیرد و تمام مدیران منابع طبیعی موظف هستند در راستای جلوگیری از تجاوز به اراضی ملی به وظایف قانونی خود عمل کنند و از هرگونه سهلانگاری بپرهیزند.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل بیان کرد: حمل هرگونه گیاه دارویی و چوب درختان جنگلی بدون اخذ مجوز از منابع طبیعی بر اساس مواد یک، دو و سه قانون قاچاق اموال موضوع عایدات دولت، قاچاق کالا محسوب شده و علاوه بر ضبط مال، مجرم به پرداخت جزای نقدی و حبس جنحه‌ای محکوم می شوند .

انتهای پیامی /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار