وخامت اوضاع حقوق‌بشر در بحرین

سازمان ایندکس درباره وخامت اوضاع حقوق‌بشر در بحرین به شدت ابراز نگرانی کرد.

وخامت اوضاع حقوق‌بشر در بحرین
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترنتی العهد، در یکماه گذشته سازمان‌های حقوق بشری درباره وخامت اوضاع حقوق بشر در بحرین ابراز نگرانی کرده اند. درست چند روز پس از آنکه سازمان حقوق بشر ریبریف انگلیس اعلام کرد: عربستان و بحرین بدترین سابقه را در بکارگیری مجازات اعدام برای سرکوبی مخالفان خود دارند، سازمان «ایندکس آن سنسور شیپ» نیز درباره وخامت اوضاع حقوق بشر در بحرین ابراز نگرانی کرد. 

ایندکس با انتشار بیانیه‌ای از سران کشورهای جهان درخواست کرد همزمان با میزبانی این کشور برای برگزاری مسابقات فرمول یک که از چهاردهم تا شانزدهم این ماه برگزار خواهد شد، علیه نقض حقوق بشر در منامه سخن بگویند. 

این سازمان درباره نوع برخورد با نبیل رجب، فعال برجسته حقوقی بحرینی نیز به شدت ابراز نگرانی کرد. 

در همین زمینه جودی جینسبرگ، رئیس اجرایی این سازمان گفت: از دولت بحرین می خواهیم به برخورد غیر انسانی خود با نبیل رجب که تنها به سبب استفاده از حق آزادی بیان و اظهارنظر مسالمت آمیز مورد آزار و اذیت قرار گرفته است، پایان دهد. 

خانواده نبیل رجب گفته‌اند: درست چند دقیقه پس از ملاقات با رجب در زندان، او با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد، نیروهای امنیتی نبیل رجب را تنها دو روز پس از اجرای عملیات جراحی به سلولش بازگرداندند. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار