اهواز؛

دز 2 نفر را بلعید، 1 نفر را پس داد

در حادثه ای که روز گذشته، جمعه در رودخانه دز دزفول رخ داد، 2 نفر غرق شدند و 1 نفر نجات یافت.

دز 2 نفر را بلعید، 1 نفر را پس دادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ عبدالحسین معظم فر، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول بیان داشت: در پی بروز حادثه برای کودک 6 ساله، دایی وی که در محل حضور داشت به یاری وی شتافت، اما متاسفانه نتوانست کودک را نجات دهد و خود نیز دچار حادثه شده و به کمک افراد حاضر در محل در وضعیتی نامناسب از آب خارج شده و به بیمارستان منتقل شد.

وی افزود: دایی این کودک با 35 سال سن نیز در بیمارستان دزفول جان باخت.

معظم فر تصریح کرد: این حادثه ساعت 18:20 دقیقه عصر جمعه در حوالی پل شناور دزفول رخ داد و گروه غواصی آتش نشانی دزفول برای کمک در محل حاضر شدند، اما بعلت تاریکی هوا امکان تجسس برای یافتن جسد کودک خردسال میسر نشد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول اظهار داشت: در حادثه ای دیگر مردی 50 ساله اهل شیراز و ساکن دزفول در بالادست سد تنظیمی و محدوده اردوگاه شهید رجایی دزفول در رودخانه غرق شد.

وی خاطرنشان کرد: این حادثه ساعت 16:30 دقیقه عصر جمعه به این سازمان اطلاع داده شد و گروه غواصی سازمان آتش نشانی به محل حادثه اعزام شده و اقدام به گشت زنی و غواصی نمود ولی پس از 2 ساعت به دلیل تاریکی هوا جستجو بدون نتیجه پایان یافت.

عبدالحسین پوررکنی، معاون فرماندار دزفول اذعان داشت: در پی مفقود شدن اجساد 2 نفر در رودخانه دز به منظور جستجو برای یافتن اجساد غرق شدگان از نخستین ساعات بامداد روز شنبه دبی رودخانه دز کاهش خواهد یافت.

وی گفت: گروه های غواصی و نیز صیادان محلی برای جستجو در رودخانه دز از ساعت 8 صبح امروز شنبه وارد عمل شدند.

عظیم رضای مرساق، رئیس جمعیت هلال احمر دزفول از نجات جان جوانی 20 سال اهل الوان شوش توسط ناجیان پایگاه ساحلی هلال احمر دزفول با همکاری ناجیان غریق علی کله خبر داد.

حسین بهاری پور، مسئول شیفت پایگاه امداد ساحلی هلال احمر دزفول نیز اذعان کرد: در پی این حادثه سه نفر از ناجیان هلال احمر با یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام شده و غریق را از درون آب بیرون آورده و بوسیله قایق به ساحل منتقل کردند.


وی افزود: فرد حادثه دیده با انجام ارزیابی اولیه به علت کمبود اکسیژن سریعا به درمانگاه پایگاه ساحلی در بوستان علی کله منتقل شده و پس از انجام اکسیژن ترابی حال مصدوم رو به بهبود نهاد.

در عملیات نجات جان فرد حادثه دیده در رودخانه، رضا فریدی و احسان امیری دیگر ناجیان همچنین سیدحسین سیدکوچکی، مسئول ناجیان غریق بوستان علی کله مشارکت و همکاری داشتند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.