لئون پانتا: روابط واشنگتن-مسکو شبیه مسابقات بوکس است

یک مقام پیشین امریکایی روابط آمریکا-روسیه را به دو مشت زن مسابقات بوکس تشبیه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، لئون پانتا وزیر دفاع پیشین آمریکا در گفتگوی اختصاصی با برنامه هفتگی کریستین امانپور گفت: درباره سفر اخیر تیلرسون وزیر امورخارجه امریکا به روسیه هم ابعاد مثبت و هم ابعاد منفی مطرح است.
 
خبر خوب این است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه حاضر شد با وزیر امورخارجه آمریکا دیدار کند و این دو نفر مستقیم به چشمان هم نگاه کنند و درباره مسائلی صحبت کنند که برای دو کشور دغدغه ساز است.
 
اما خبر بد این است که در این خصوص، هیچ نکته تازه ای در این دیدار وجود نداشت. سخنان سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه نشان دهنده همان مواضعی بود که روسیه درخصوص حملات شیمیایی اتخاذ کرده و گفته است که این اقدام، تقصیر سوریه نبوده است و اینکه روسیه حاضر نیست موضعی اتخاذ کند که به سرنگون کردن بشار اسد کمک کند.
 
در واقع، لاوروف تاکید کرد که روسیه همچنان حامی بشار اسد خواهد بود. همه مطالب دیگر درباره مسائلی ازقبیل لیبی و حوزه های دیگر در منطقه خاورمیانه(غرب آسیا) همان مواضع قبلی بود.
 
با این اوصاف، باید عرض کنم که روسیه و ایالات متحده در همان مواضعی مانده اند که از مدتی پیش اتخاذ کرده اند. رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) در ادامه افزود: مسیر روابط آتی ایالات متحده و روسیه در چند ماه آینده مشخص خواهد شد.
 
این دو کشور همانند دو مشت زن هستند که در رینگ مسابقه بوکس حضور دارند و تلاش می کنند ببینند چه مشت سختی را از طرف مقابل دریافت می کنند و اینکه درمقابل آن باید چه کار کنند. به نظرمن، ایالات متحده در این روابط با روسیه، اهرمهای نفوذ دارد.
 
ایالات متحده نشان داده است که اگر ضروری باشد حاضر است از اقدام نظامی استفاده کند. موضع ایالات متحده درباره اتفاقات جاری در سوریه، توجیه اخلاقی بسیاری دارد. ما شواهد و مدارک مستدلی داریم که نشان دهنده اقدامات دولت سوریه است.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار