کی روش به کاوه رضایی ویژه نگاه کند؛

منصوریان:می توانیم AFC را فریب بدهیم اما نمی توانیم خودمان را گول بزنیم / میزبانی از تیم های عربستانی عزم ملی می خواهد/عنایتی دو سال دیگر بازی می کند

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: فوتبال ایران امکانات ضعیفی دارد و با وجود فریب AFC نمی توانیم خودمان را گول بزنیم.

علیرضا منصوریان/////به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،علیرضا منصوریان سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پیش از دیدارهای هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال گفت: بازی فردا برای ما بسیار سخت است چراکه تیم هایی که برای بقا بازی می کنند شرایط سختی را به وجود می اورند. اما ما هدفمان ایستادن در جایگاه دوم است. تنها دغدغه خاطر ما این است که تنها سه روز از ازبکستان بازگشتیم. کار آنالیز را خوب انجام داده ایم و امیدواریم بازیکنانمان به شرایط خوب برسند.
وی افزود: باید آمادگی بازی دفاعی مقابل تیم هایی که مقابل ما بازی می کنند را داشته باشیم  حتی اگر صبا عقب هم بازی کند باید راهکاری داشنه باشیم اما وقتی این تیم با سه گل تراکتور را شکست می دهد مشخص است که آن ها دفاعی بازی نمی کنند.
منصوریان درمورد مصاحبه امیر پیروانی درباره امید نورافکن اظهار داشت: امیر حسین پیروانی مختار است هر بازیکنی را می خواهد به تیم ملی دعوت کند. هیچ دخالتی در کار وی ندارم نورافکن سرمایه باشگاه استقلال است و وی را تا زمانی که بتواند وضعیت خود را تغییر دهد، نگه می داریم. نورافکن 2 سال از پسر من کوچک تر است و نیاز به بازسازی دارد.
منصوریان ادامه داد: ما هم دوران جوانی را گذراندیم و در آن زمان کارهایی انجام دادیم که مربیان ما گذشت کردند  و امروز به این نقطه رسیدیم. طبیعی است که اولویت ما لیگ قهرمانان آسیا است. نورافکن در برخی از بازی ها فیکس بوده اما از طرف دیگر به پرچم کشورمان هم نگاه می کنیم و تا به امروز صحبت خاصی درمورد بودن یا نبودن نورافکن در تیم ملی جوانان مطرح نشده است.

وی درباره خداحافظی عنایتی از هواداران استقلال در بازی فردا گفت: باشگاه استقلال برای تجلیل از عنایتی برنامه دارد اما گویا مدیرعامل باشگاه صبا اعلام کرده تا پایان فصل به این بازیکن نیاز دارند. رضا عنایتی برای باشگاه استقلال زحمات زیادی کشیده و در بیشتر سال ها آقای گل شده است. وی بسیار استقلال را دوست دارد و از آن جایی که با رضا  نزدیک و صمیمی هستم، می دانم در بین استقلالی های اصیل و هم نسل خودم باید از عنایتی نام ببرم. عنایتی استقلال را دوست دارد و زمانی هم که به این تیم بازگشت تا حدی در حق وی جفا شد و با عبارت غلط دندان پوسیده رضا را خطاب کردند اما برعکس در 7 سال اخیر رشد خوبی داشت.
سرمربی استقلال افزود:‌عنایتی سرمایه استقلال بوده و از سال 82 روز‌های خوبی در کنارش داشتم. فکر می‌کنم رضا حدود 80 تا 100 گل برای استقلال زده و نزد هواداران این تیم جایگاه خاصی دارد. با توجه به اینکه  وزن کمی هم دارد دوست داشتم عنایتی را روی کول بگیرم و دور زمین بچرخانم اما از این می‌ترسم که چهار بازی لیگ هم بگذرد و باز هم خداحافظی نکند. چرا که رضا شب می‌خوابد و صبح اعلام خداحافظی از فوتبال می‌کند. عکس این موضوع هم صادق است و ممکن است 2 سال دیگر هم به فوتبال ادامه دهد. جدا از تمام این مسائل عنایتی هم بازی کادر فنی استقلال بوده و همه ما باید از وی تجلیل کنیم.

منصوریان در مورد درگذشت عبدالغدیر آب‌پرور یکی از پیشکسوتان ورزشی نویس کشورمان اظهار داشت: وی در دهه 70 در روزنامه پهلوان با غلامحسین زمان آبادی کار می‌کرد اما شاید خیلی از خبرنگاران عصر امروز خاطراتی از سرهنگ آب‌پرور نداشته باشند. وی همیشه پسران خود را سر تمرین استقلال می‌آورد اما هیچوقت نفهمیدم طرفدار پرسپولیس است یا استقلال به هر حال درگذشت این پیشکسوت رسانه را به اهالی این عرصه و همچنین جامعه نیروی هوایی تسلیت می‌گویم چرا که آب‌پرور جزو بازنشستگان این سازمان بود. 
منصوریان در مورد شرایط استقلال در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: لوکوموتیو ازبکستان بهترین تیم گروه ماست نمی‌توانم از بین این تیم و الاهلی امارات یک تیم را انتخاب کنم. لوکوموتیو به سبک فوتبال روسیه نمایش منسجم و با نظمی ارائه می‌دهد و تا آخرین دقیقه بازی از شخصیت تیمی خود خارج نمی‌شود. آن‌ها در نیمه اول فشار زیادی به استقلال وارد کردند که این امر با توجه به شرایط جوانی تیم ما طبیعی بود. بازیکنی مانند میلاد زکی‌پور پس از حضور در استقلال حضور در ورزشگاه آزادی تجربه کرده بود چرا که در تیم نفت نیمکت نشین بود بنابراین بسیاری از جوانان ما در لیگ قهرمانی آسیا تجربه کسب می‌کنند . 

وی افزود : کادر فنی استقلال در تلاش است تا فضای سینوسی را از این تیم بگیرد. لوکوموتیو نیمه اول را به خوبی شروع کرد و در 15 دقیقه ابتدایی می‌توانست 2 گل به تیم ما بزند اما پس از تغییر سیستم خود به ساختار ثابتی رسیدیم و می‌دانستیم برای موفقیت باید باهوش و زیرک عمل کنیم. 

منصوریان در مورد بازی بعدی استقلال در لیگ قهرمانان آسیا برابر الاهلی امارات اظهار داشت: الاهلی هم تیم زیرکی است و با همین روش 2 سال قبل به فینال لیگ قهرمانان رسید و حتی لیاقت قهرمانی در این رقابت‌ها را هم داشت. به نظرم تنها گروه ذوب آهن در لیگ قهرمانان سخت‌تر باشد و در سایر گروه‌ها دست کم 2 تیم معمولی حضور دارند. زیرکانه در این رقابت‌ها پیش می‌رویم و سال خوبی را پیش رو داریم. 

سرمربی استقلال درباره غیبت بازیکنان چون کاوه رضایی در دیدار مقابل صبا گفت: به 3 تا 4 بازیکن در بازی فردا استراحت مطلق دادم چرا که نمی‌توان از تمام نفرات استفاده کرد. کاوه رضایی سرما نخورده است اما در جریان یک بازی به گونه‌ای کار می‌کند که از لحاظ سرعت دویدن و ایجاد موقعیت در تیم ما رکورددار است. با توجه به تحلیل قوای جسمانی رضایی به وی استراحت دادم تا برای بازی‌های آتی ما در آمادگی کامل قرار داشته باشد. 

وی افزود: تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا بازی می‌کنند بهمن و اسفند سختی را پشت سر می‌گذارند . خوشحال هستیم که در ابتدای فصل بازیکنانی چون علی قربانی و کاوه رضایی را خریدیم هرچند به دلیل اینکه قربانی عکس چندانی در رسانه‌ها نداشت انتقاد می‌شد اما ما بازیکن روی بورس نمی‌گیریم و تنها به کیفیت آن‌ها نگاه می‌کنیم. 

منصوریان ادامه داد: کاوه رضایی توانایی حضور در تیم ملی را دارد چرا که یکی از 2 مهاجم برتر فوتبال ایران محسوب می‌شود و حتی در برخی مواقع فراتر از فوتبال ما عمل می‌کند. از کی‌روش می‌خواهم نگاه ویژه‌تری به کاوه داشته باشد چرا که جای وی در تیم ملی خالی است. 

وی در مورد حضور تیم‌های ایرانی در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا گفت: شرط حفظ سهمیه ایران در این رقابت‌ها این است که دست کم سه نماینده کشورمان به مرحله بعدی راه یابند . اهمیت زیادی دارد کشوری مانند ایران که ابرقدرت آسیاست دست کم سهمیه 2+2 داشته باشد و امیدوارم سهمیه فعلی حفظ شود.

منصوریان در مورد میزبانی از تیم‌های عربستانی در کشور عمان اظهار داشت: در کشور ما امنیت کامل وجود دارد و به همین دلیل از مهدی تاج خواستم بحث میزبانی عمان را پیگیری   کند. عربستانی‌ها تنها به دلیل ترس از جمعیت 100 هزار نفری ورزشگاه آزادی به ایران نمی‌آیند اما حق ما ست که در خانه خود به میدان برویم . هرچند در عمان 3 گل به التعاون زدیم اما فاصله مرزی این کشور به کشورهایی چون عربستان و قطر نزدیک است و هواداران سعودی می‌توانند با ماشین‌های شخصی خود 4 ساعته به مسقط بروند اما هوادار ما باید با پرواز خود را به این شهر برساند در کل اگر قرار باشد در خرداد یا شهریور در گرمای 47 عمان به مصاف حریفانمان برویم مشکل خواهیم داشت. 
منصوریان ادامه داد: تا 28اردیبهشت فرصت داریم تا کشور ثالث را انتخاب کنیم و باید کشوری انتخاب کنیم که حرفه‌ای باشد. می‌توانیم ازبکستان یا کشورهای آسیای دور را انتخاب کنیم اما در عمان به میدان نرویم. شاید 2 هزار هوادار ما به شمال آسیا بیاید اما عربستانی‌ها نمی‌آیند. زمانی که من در زمین هستم، می‌بینم که بخش اعظمی از کمک ما از هواداران است. تلاش می‌کنیم بازی با الاهلی طبقه دوم را برای هواداران رایگان کنیم چون فشار تماشاگران انگیزه تیم جوانم را 10 برابر بیشتر می‌کند. نگاه ما این است که ابتدا در ایران میزبان باشیم و اگر آنها کشور ثالث می‌خواهند برای خودشان بردارند. این موضوع یک عزم ملی می‌خواهد که از عهده مربیان خارج است.

سرمربی استقلال درباره اینکه چرا فوتبال ملی ما در آسیا اول است، اما در سطح آسیا در رده هشتم هستیم، خاطرنشان کرد: ما از نظر سخت‌افزاری ضعیف هستیم. بخش اعظم نمراتی که می‌گیریم غیرواقعی است. ما به عنوان تیم 2 ستاره ایران که اعتبار فوتبال آسیا هستیم یک زمین تمرین مناسب نداریم. اگر الاهلی به ما لطف نمی‌کرد و یک هفته زمین نمی‌داد باید به ایران برمی‌گشتیم اما تیم نونهالان الاهلی 6 زمین تمرین داشت و این برای استقلال و پرسپولیس بد است.حتی فوتبال ملی ما هم مشکل زمین دارد. شاید بتوانیم سر AFC کلاه بگذاریم اما سر خودمان که نمی‌توانیم. هنوز سرویس بهداشتی ورزشگاه آزادی مشکل دارد و هوادار ما در شهرستان‌ها آب غیرآشامیدنی استفاده می‌کند و مریض می‌شود. از نظر سخت‌افزاری مشکل داریم هر چند از نظر نفرات، خاک و امکانات وضعیت خوبی داریم. پس از سال‌ها من به عنوان سرمربی استقلال هنوز دغدغه زمین دارم و امروز زمین را خیس کردیم تا بازیکنان بتوانند به توپ ضربه بزنند. 
 منصوریان در پایان خاطرنشان کرد: فرشید باقری تنها بازیکن محروم تیم ما مقابل صبا است. بازیکنی که برانکو دنبال وی بوده است. بازیکن آسیب دیده ای هم نداریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
mohamad
۲۰:۱۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
کمال بهتر از امید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خخخخخخخخخخخخ
جک 96
Iran (Islamic Republic of)
lمحمدعلي اززاهدان
۱۶:۱۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
سلام منصوريان داره فرافكني ميكنه مربي تيم ملي بازيكنان رو انتخاب ميكنه و چون بابرانكو مشكل داره بازيكنان كمتري از پرسپوليس انتخاب ميكنه و گرنه كمال هم از ابراهيمي كم سن وسال تره وهم بهتره ولي دعوت نميشه يا محسن مسلمان در همين بازيهاي آخر سروش رفيعي خيلي بهتر از بازيكنان هم پستش بود اگه پيرواني اين كاررا به عهده داشت وضع فرق ميكرد و باريكن بهتر دعوت ميشد
آخرین اخبار