ارتش سوریه از کشته شدن صدها غیرنظامی در حمله هوایی ائتلاف بین المللی به دیرالزور خبر داد

ارتش سوریه از کشته شدن صدها نفر در حمله هوایی ائتلاف بین المللی به انبار مهمات داعش در استان دیرالزور سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: ارتش سوریه از کشته شدن صدها نفر در حمله هوایی ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی آمریکا به انبار مهمات داعش در حطله در استان دیرالزور سوریه خبر داد. 

ارتش سوریه اعلام کرد داعش در این انبار مهمات مواد سمی نگهداری می کرد و این حمله هوایی ائتلاف باعث شد شمار زیادی از غیرنظامیان بر اثر استنشاق مواد سمی جان خود را از دست بدهند.

در همین حال فرماندهی کل ارتش سوریه با صدور بیانیه ای حمله هوایی روز گذشته ائتلاف موسوم به ائتلاف بین المللی، علیه مواضع داعش در سوریه را تایید کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه در این بیانیه آمده است، هواپیماهای گروه موسوم به ائتلاف بین المللی روز گذشته ، حوالی ساعات هفده تا هفده و سی دقیقه مقر گروه تروریستی داعش را در روستای حطله در شرق دیرالزور هدف قرار دادند، این مقر زمانی هدف قرار گرفت که تعداد قابل توجهی داعشی ها در آن حضور داشتند.  پس از این حمله، هاله ای از دود سفید از محل مورد هدف به هوا برخاست و پس از مدتی دود به رنگ زرد در آمد، به نظر می رسد تغییر رنگ دود ناشی از انفجار انبار بزرگ مهمات بود که در آن مواد سمی ذخیره شده بود. این اتفاق منجر به بروز آتش سوزی شدید در محل انجام عملیات شد و این آتش سوزی تا ساعت بیست و دو و سی دقیقه ادامه داشت.

در بیانیه فرواندهی کل ارتش سوریه تصریح شد، چنین حادثه ای تاکیدی بر این نکته است که گروههای تروریستی و در راس آنها داعش و جبهه النصره سلاح شیمیایی در اختیار دارند و به دلیل حمایت برخی از کشورهای معروف منطقه، توانایی دستیابی، حمل و نقل ، انبار کردن و به کار گیری این نوع تسلیحات را دارند. این اتفاقی است که سوریه هر بار که گروههای تروریستی از سلاح شیمیایی علیه غیر نظامیان و نظامیان سوری استفاده کردند درباره آن هشدار داده است.

در ادامه بیانیه فرماندهی کل ارتش سوریه تاکید شد، این اتفاق تاکیدی بر هماهنگی میان گروههای تروریستی و کشورهای حمایت کننده است تا از این طریق بهانه لازم جهت متهم ساختن ارتش عربی سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی فراهم آید. فرماندهی کل ارتش بار دیگر تاکید می کند هیچ نوع سلاح شیمیایی در اختیار ندارد و از چنین تسلیحاتی استفاده نکرده است، فرماندهی کل همچنین  بار دیگر درباره خطر  اصرار گروههای تروریستی به استفاده از سلاح شیمیایی علیه غیر نظامیان در سوریه هشدار می دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار