کرمان؛

دو میلیون و ۱۲۲ هزار و ۴۳۵ نفر واجد شرایط رای دادن در استان کرمان

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: ۲ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۴۳۵ نفر افراد واجد شرایط رای در استان کرمان داریم که ۵۰ هزار و ۱۸۸ نفر رای اولی‌ها هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،حمید ذکاء‌اسدی در جلسه مشترک ستاد انتخابات و هیئت نظارت استان کرمان اظهار داشت: 25 اسفند ماه سال گذشته زنگ عملیات اجرایی انتخابات توسط وزیر کشور نواخته شد.

وی بیان داشت: تشکیل هیئت‌های اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 25 تا 29 اسفند ماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و 81 حوزه در 23 شهرستان و 58 بخش استان کرمان داریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ادامه داد: مرحله ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا از 30 اسفند سال 95 تا ششم فروردین ماه 96 انجام شد و ارسال مشخصات داوطلبان نیز صورت گرفت.

ذکاء‌اسدی یادآور شد: از هفتم تا 16 فرودین ماه جاری اعلام نتایج بررسی‌های انجام شده توسط مراجع قانونی انجام شده است و بی‌طرفی کامل را بر اساس تاکید وزیر کشور و استاندار کرمان حفظ کرده‌ایم و در استعلامات فقط و فقط مستندات مراجع قانونی مدنظر ما بوده است.

وی با اشاره به اینکه هیئت‌های اجرایی برای بررسی صلاحیت داوطلبان از 17 تا 23 فروردین ماه جاری فرصت دارند، عنوان کرد: لیست اسامی داوطلبان شوراهای اسلامی شهر رو ستا به هیئت‌های نظارت اعلام می‌شود و هیئت های نظارت نیز اقدامات لازم را انجام می‌دهد و نظر قطعی و نهایی هیت‌های نظارت درباره کاندیداهای ردصلاحیت شده در 17 اردیبهشت ماه اعلام می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان افزود: تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 21 تا 27 اردیبهشت ماه سال جاری انجام می‌شود.

ذکاء‌اسدی ابراز داشت: 17 هزار و 402 کاندیدا برای رقابت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان کرمان نام نویسی کردند که از این تعداد 2 هزار و 216 نفر برای شوراهای شهر و 15 هزار و 186 نفر برای شوراهای روستا داوطلب هستند.

وی ادامه داد: یک هزار و 886 نفر زن و 15 هزار و 516 نفر مرد برای رقابت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان کرمان ثبت‌نام کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان بیان داشت: تا این ساعت همچنین 306 نفر انصراف داده‌اند که 204 نفر از کاندیداهای شورای شهر و 156 نفر از شوراهای روستا بوده‌اند.

ذکاء‌اسدی از هماهنگی، تعامل و همراهی هیئت‌های نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استا کرمان قدردانی کرد و اظهار داشت: اعضای ستاد انتخابات استان کرمان در ایام عید نیز در حال آماده‌باش بودند.

وی با اشاره به اینکه هیئت‌های بازرسی مشخص شده‌اند، تصریح کرد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرهای کهنوج، جیرفت، بم، شهربابک، سیرجان، رفسنجان، بافت و زرند در صورت وجود امکانات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

ذکاء‌اسدی با یادآوری اعلام دستور آغاز دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در روز گذشته ادامه داد: ثبت‌نام داوطلبان ریاست جمهوری به مدت پنج روز در وزارت کشور انجام می‌شود و تشکیل هیئت‌های اجرایی توسط فرمانداری‌ها به مدت سه روز تا 24 فرودین ماه جاری صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه 58 حوزه در استان کرمان در انتخابات ریاست جمهوری فعال هستند، ابراز داشت: با توجه به پهناور بودن استان کرمان و خطراتی که وجود دارد، اطلس امنیت انتخابات در شورای تامین استان کرمان تدوین شده است و آمادگی کامل برای تامین امنیت قبل، حین و بعد از انتخابات وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: آمادگی کامل در استان کرمان برای برگزاری انتخابات امن، سالم و باشکوه در 29 اردیبهشت ماه سال جاری وجود دارد.

ذکاء‌اسدی همچنین میانگین مشارکت مردم استان کرمان در انتخابات گذشته را بالاتر از میانگین کشوری ذکر کرد و ادامه داد: اقدامات خوبی با ابتکار استاندار کرمان و پشتیبانی نماینده ولی فقیه در استان و اتحاد و همدلی مسئولان در استان کرمان انجام شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: اقدامات صورت گرفته در استان کرمان و تدوین منشور عقلانیت سیاسی و اخلاق انتخاباتی بتواند بارقه امید را در دل مردم زنده کند تا بتوان حضور باشکوه‌تری را در انتخابات رقم بزنیم و به اهداف توسعه‌ای و راهبردی در استان کرمان دست یابیم.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان بیان داشت: انتخابات را بر اساس آمارگیری سال 95 برگزار می‌کنیم و 2 میلیون و 122 هزار و 435 نفر افراد واجد شرایط رای در استان کرمان داریم که 50 هزار و 188 نفر رای اولی ها هستند.

ذکاء‌اسدی با تاکید بر حفظ بی‌طرفی عناصر دولتی و حکومتی در انتخابات و افزایش اتحاد بین مجریان و ناظران انتخاباتی گفت: ان‌شاء‌الله همه ما باید مردم را به این سمت سوق دهیم که فرد اصلح را انتخاب کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار