پوتین: روابط روسیه و آمریکا بدتر شده است

پوتین گفت روابط مسکو-واشنگتن با روی کار آمدن دونالد ترامپ رو به وخامت گذاشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهور روسیه درباره روابط با آمریکا به ویژه با روی کار آمدن ترامپ گفت سطح اعتماد در روابط کاری دو کشور، به ویژه در زمینه نظامی، بهبود نیافته و به عکس، رو به وخامت گذاشته است.

رئیس جمهوری روسیه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «میر24» و در پاسخ به پرسشی در مورد کیفیت روابط این کشور با آمریکا، تاکید کرد: «سطح اعتماد در روابط کاری دو کشور، به ویژه در زمینه نظامی، بهبود نیافته و به عکس، رو به وخامت گذاشته است».

طی روزهای اخیر به به دنبال دستور حمله دونالد ترامپ برای شلیک موشک به یک پایگاه نظامی در سوریه، میان آمریکا و روسیه جنگی لفظی صورت گرفت.

کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار کرد.  

خبرگزاریهای روسیه با اعلام این خبر افزودند: دیمیتری پسکوف سخنگوی رسمی کرملین گفت پوتین در حضور سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با تیلرسون گفتگو کرد.
   
تیلرسون و لاوروف پیش از این مذاکراتی چند ساعته را که بیشتر بر مسئله سوریه متمرکز بود انجام دادند.  

تیلرسون در گفتگو با لاوروف گفت خطوط تماس بین آمریکا و روسیه همواره برقرار خواهد بود.  
وی افزود تمایل دارد از مذاکراتش در مسکو برای درک دلایل وجود اختلافات شدید بین مسکو و واشنگتن و ایجاد پل ارتباطی بین دو طرف استفاده کند.
 
لاوروف نیز تاکید کرد حمله آمریکا به سوریه غیرقانونی و نگران کننده است و بر اهمیت اجازه ندادن به حملات دوباره آمریکا به سوریه در آینده تاکید کرد.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار