تهیه پیش‌نویس دستورالعمل‌ اردو و بازدید‌های دانش‌آموزی

مدیر کل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از تهیه پیش‌نویس دستورالعمل‌ اردو و بازدیدهای‌ دانش‌آموزی خبر داد و گفت: این دستورالعمل بعد از تأیید نهایی ابلاغ می‌شود.

مهدی علی‌اکبرزاده‌ مدیر کل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از تهیه پیش‌نویس دستورالعمل‌ اردو و بازدید دانش‌آموزی خبر داد و اظهار کرد: این پیش‌نویس آماده شده و پس از تأیید نهایی به ادارات آموزش و پرورش سراسر استان‌های کشور ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: اصلاح و بازنگری‌ دستورالعمل‌ اردو و بازدیدهای‌ دانش‌آموزی به طور اقتضایی‌ بوده و متناسب با نیاز تغییراتی در این امر اعمال می‌شود.

مدیر کل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه بدنه محتوایی آموزش و پرورش با تغییراتی مواجه بوده بنابراین باید برخی از دستورالعمل‌ها مورد بازبینی و اصلاح قرار گیرد و تغییر در دستورالعمل اردوهای دانش‌آموزی نیز بر این مبنا است.

وی تصریح کرد: تمامی نهادها و سازمان‌های مرتبط با آموزش و پرورش از جمله دفتر آموزش از دوره پیش‌دبستان تا متوسطه، سازمان پژوهش، معاونت تربیت بدنی و نهادهای دیگر از این قبیل که در بحث اردوها تأثیرگذار بوده وارد عمل شدند.

علی‌اکبر‌زاده عنوان کرد: طی سال 95 اصلاح دستورالعمل اردو و بازدید دانش‌آموزی انجام شد و اکنون در انتظار تأیید نهایی قرار دارد تا پیش از شروع تابستان این دستورالعمل‌ ابلاغ شود.

وی یادآور شد: تغییر ساختاری در نظام آموزشی موجب شد تا برخی از موارد از جمله تدوین برنامه‌ای 6 ساله جایگزین برنامه 5 ساله ابتدایی شود و بر این اساس تغییراتی دیگر با چنین رویکرد‌هایی همچنین توجه به اهداف آموزشی نظام آموزشی جدید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار