اوپک پیش‌بینی کرد:

ثبات در بازار نفت زمینه‌ساز رشد اقتصاد جهانی است

اوپک در جدیدترین گزارش خود پیش‌بینی کرد با بازگشت ثبات و تعادل به بازار نفت می‌توان شاهد رشد اقتصاد جهانی در سال جاری میلادی بود.

ثبات در بازار نفت زمینه ساز رشد اقتصاد جهانی است
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک؛ سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در جدیدترین گزارش خود که روز چهارشنبه منتشر شد، پیش بینی کرد با بازگشت ثبات و تعادل به بازار نفت می‌توان شاهد رشد اقتصاد جهانی در سال جاری میلادی بود.

در بخشی از این گزارش آمده است: روند رو به رشد اقتصاد جهانی بهبود یافته است و پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۱۷ با رشد اقتصاد جهانی ۰.۱ درصدی شاهد رشد ۳.۳ درصدی باشیم.

این در حالی بود که در سال ۲۰۱۶ رشد اقتصاد جهانی در رقم ۳ درصد باقی مانده بود.

اوپک در این گزارش بخشی از رشد اقتصاد جهان در سال ۲۰۱۷ را به دلیل ثبات و تعادل در بازار نفت عنوان کرده است. تقویت حجم خروجی نفت کشورهای صادرکننده و افزایش سرمایه گذاری در بخش انرژی از مهمترین دلایل بازگشت ثبات به بازار طلای سیاه است. از سوی دیگر، تعادل در بازار نفت به اوپک کمک کرده است تا در کنار رشد روند تجارت جهانی؛ تورم در سطوح زیاد کاهش یابد و بانک‌ها برای عادی سازی نرخ بهره از پشتیبانی کافی بهره‌مند شوند.

سازمان اوپک امروز چهارشنبه اعلام کرد برخی از اعضای این سازمان شامل لیبی، نیجریه و امارات در ماه مارس ۱۵۳ هزار بشکه از تولید روزانه خود کاسته اند. منابع جانبی نیز از تولید روزانه نفت این سازمان در سطح ۳۱ میلیون و ۹۳۰ هزار بشکه در ماه مارس خبر داده اند. بهای سبد نفت خام اوپک در ماه مارس با کاهش ۵.۷ درصدی به ۵۰ دلار و ۳۲ سنت رسید و پایین‌ترین قیمت خود از نوامبر سال ۲۰۱۶ را تجربه کرد. گفته می‌شود افزایش ذخایر نفت آمریکا مهمترین علت کاهش بهای سبد نفتی اوپک است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار