تداوم روند صعودی نفت و طلا در بازارهای جهانی

به دنبال تلاش عربستان سعودی برای تمدید توافق اوپک در نیمه دوم سال 2017، بهای نفت افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال انتشار گزارشهایی در خصوص تلاش عربستان سعودی برای تمدید توافق کاهش سطح تولید نفت اوپک در نیمه دوم سال 2017، بهای طلای سیاه افزایش یافت.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 17 سنت افزایش (معادل 0.3 درصد) به 56 دلار و 40 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 16 سنت افزایش (معادل 0.3 درصد)، 53 دلار و 56 سنت در هر بشکه معامله شد.

با پایدار بودن افزایش بهای نفت در روز چهارشنبه، طلای سیاه برای هفتمین روز متوالی سیر صعودی را طی کرد. این طولانی ترین دوره افزایش بهای نفت از اوت 2016 محسوب می شود.

کارشناسان حوزه نفت بر این باورند که افزایش بهای نفت به این خاطر است که عربستان سعودی، بزرگترین تولیدکننده نفت به دیگر تولیدکنندگان اعلام کرده است که قصد دارد توافق اوپک را حتی پس از نیمه نخست سال 2017 هم عملی کند.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و دیگر تولیدکنندگان پیشتر توافق کرده بودند در نیمه نخست سال جاری میلادی روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت خود را کاهش دهند.

به دنبال تشدید نگرانی های امنیتی و سیاسی در خصوص کره شمالی، خاورمیانه و انتخابات فرانسه و هجوم سرمایه گذاران به سوی طلا به عنوان یک پناهگاه امن، بهای طلا به بالاترین سطح در 5 ماه اخیر رسید. بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا با 1.6 درصد افزایش به 1274.20 دلار افزایش یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار