لیگ قهرمانان اروپا؛

بایرن مونیخ - رئال مادرید/ نبرد استاد و شاگرد در جهنم آلیانتس آرنا

تیم های رئال مادرید و بایرن مونیخ امشب در دومین دیدار حساس مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در مونیخ به مصاف هم می روند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم های بایرن مونیخ و رئال مادرید امشب در دومین دیدار حساس و جذاب مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه آلیانتس آرنا رو در روی یکدیگر قرار می گیرند . این دیدار همانند بازی شب گذشته که میان یوونتوس و بارسلونا برگزار شد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. همچنین نکاتی وجود دارد که هر کدام از آن ها اهمیت این بازی را چندین برابر می کند.

سرخیو راموس در مقابل بواتنگ، تیاگو در مقابل تونی کروس، رونالدو در مقابل روبن. این ها تقابل های جذابی هستند که حساسیت بازی امشب را دو چندان کرده است. 

بایرن با تحقیر آرسنال و با پیروزی 10-2 به این مرحه از رقابت ها رسید و رئال با شکست ناپولی توانست به یک چهارم صعود کند. از شروع سال جدید میلادی، بایرن بدون شک بهترین تیم اروپا بوده و کار سختی پیش روی مدافعین رئال است.

باواریایی ها در آخرین بازی خود، موفق شدند 4 -1 دورتموند را شکست دهند. در حقیقت، در 6 بازی اخیرشان 29 گل به ثمر رسانده اند تا اختلاف 10 امتیازی اش با لایپزیش حفظ شود.

در دیگر سوی میدان رئال مقابل اتلتیکو با تساوی 1-1 متوقف شد. شاگردان زیدان در 9 بازی اخیرشان شکست ناپذیرند و همچنین با رکورد عجیب گلزنی در 52 بازی اخیرشان پا به این دیدار خواهند گذاشت. آنها با یک بازی کمتر نسبت به بارسا، با 3 امتیاز صدرنشین هستند و امسال شانس خوبی برای قهرمانی دارند.

 
همچنین نکته جالب در بازی امشب کارلو آنچلوتی است که سال 2015 رئال را ترک کرد، حالا این سرمربی کهنه کار برای اولین بار در یک بازی رسمی مقابل تیم سابقش بازی خواهد کرد. تا مقابل دستیار سابقش یعنی زیدان قرار بگیرد.

بایرن مونیخ - رئال مادرید / نبرد استاد و شاگرد در جهنم آلینز آرنا //در حال تکمیل///
تاریخچه دیدار دو تیم 

تیم های بایرن مونیخ و رئال مادرید بیشترین تعداد بازی با یکدیگررا در رقابت های لیگ قهرمانان دارند. دو تیم تاکنون 22 بار رو به روی یکدیگر صف آرایی کرده اند که حاصل آن 11 برد برای بایرن و 9 پیروزی برای رئال مادرید بوده است. 

همچنین رئال با 11 قهرمانی در اروپا و بایرن با 5 قهرمانی هرکدام رکورد دار کشور خود در لیگ قهرمانان اروپا محسوب می شوند. 

دو تیم از ابتدای قرن بیست و یکم در پنج دیدار بسیار مهم رو در روی یکدیگر قرار گرفته اند که در زیر به این دیدار های تاریخی نگاهی می اندازیم. 

1999-2000

نخستین بازی مهم دو تیم از ابتدای سال 2000 در نیمه نهایی لیگ قهرمانان 99-2000 رقم خورد. رئال مادرید که در همان سال توانست عنوان قهرمانی اروپا را کسب کند در مرحله نیمه نهایی مقابل شاگردان اوتمار هیتسفلد قرار گرفت. رئالی ها موفق شدند ابتدا در خانه بایرن را با 2 گل شکست دهند. اگرچه آن ها در بازی برگشت 2 بر 1 باختند اما توانستند در مجموع 2 دیدار 3-2 برنده باشند راهی فینال شوند. 


2000-2001

شاگردان هیتسفلد اما خیلی منتظر نماندند تا انتقام خود را از رئالی ها بگیرند. آن ها اگرچه نتوانستند در فصل1999-2000 از سد رئال بگذرند اما در سال 2000-2001 که بار دیگر رو در روی این تیم قرار گرفتند این کار انجام دادند تا هم انتقام خود را از رئال بگیرند و هم راهی فینال شوند تا جشن قهرمانی خود را برپا کنند. شاگردان هیتسفلد در این سال در سانتیاگو برنابئو 1 بر 0 به برتری رسیدند و در خانه خود هم 2 بر 1بردند تا در مجموع با برتری 3-1 راهی فینال شوند. 


2001-2002 

دو تیم بار دیگر در لیگ قهرمانان سال 2001 -2002 با یکدیگر روبه رو شدند تا یک بار دیگر یکی از بهترین دیدار های اروپا را برگزار کنند. رئالی ها که در فصل گذشته در مرحله نیمه نهایی نتوانسته بودند از سد بایرن بگذرند این بار در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف بایرن رفتند و در پایان موفق شدند با نتیجه 3 -2 به برتری برسند و راهی نیمه نهایی شوند و بار دیگر جام قهرمانی را بالای سر ببرند. 

رئال در این دیدار بار دیگر و برای بار سوم با نتیجه 2 بر 1 در مونیخ مغلوب بایرن شد امادر ادامه موفق شدند 2 بر 0 بازی را ببرند تا راهی فینال شوند. 

2003-2004 

چهارمین رویارویی دو تیم از ابتدای سال 2000 بار دیگر با برتری رئال مادرید به پایان رسید. دو تیم این بار در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا رو در روی یکدیگر ایستادندکه در پایان و در مجموع 2 بازی رئال موفق شد با نتیجه 2 بر 1 به برتری برسد.
 
دو تیم در مونیخ به تساوی 1-1 رسیدند اما در مادریداین رئال بود که توانست 1-0 برنده باشد و به فینال برسد. 

 
2007-2008 

دو تیم پس از سال 2003  و. پس از مدتی نزدیک به 5 سال دوباره رو در روی یکدیگر قرار گرفتند. این دیدار هم مانند دیدار قبلی این دو تیم در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان انجام شد و در نهایت با تساوی 4-4 به پایان رسید. با این حال بایرنی ها توانستند به لطف گل زده در خانه حریف راهی مرحله یک چهارم نهایی شوند. رئالی ها در خانه 3-2 به برتری رسیدند اما در مونیخ با نتیجه 2-1 شکست خوردند تا از دور رقابت ها کنار بروند. 


2011-2012 

بار دیگر رئال و بایرن در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رو در روی یکدیگر ایستاند و امیدوار بودن تا پس از مدت ها ناکامی در رسیدن به فینال بتوانند با شکست رقیب دیرینه خود این اتفاق را عملی کنند. بازی دو تیم در مونیخ 2-1 به نفع بایرن و در مادرید 2-1 به نفع رئال به پایان رسید تا پس از 120 دقیقه فوتبال دو تیم راهی ضربات پنالنی شوند . در نهایت این بایرن بود که توانست در پنالتی 3- برنده باشد و راهی فینال شد. 


2013-2014 

آخرین دیدار حساس دو تیم در لیگ قهرمانان اروپا میان دو تیم هم در مرحله نیمه نهایی انجام شد. رئالی ها موفق شدند در آن دیدار حساس یکی از بهترین برد های خود در مقابل بایرن را به دست آورند، هم به فینال برسند و هم در نهایت جام را بالای سر ببرند. 

رئالی ها در خانه 4-0 بایرن را بردند و در مونیخ هم این تیم را 1-0 بردند تا در مجموع 5-0 برنده باشند. 

بایرن مونیخ - رئال مادرید / نبرد استاد و شاگرد در جهنم آلینز آرنا //در حال تکمیل///


نکات حساس بازی 


* این بازی بیست و دومین رویارویی دو باشگاه در یورو کاپ و لیگ قهرمانان اروپا است. بایرن مونیخ و رئال مادرید برای هفدهمین بار در لیگ قهرمانان اروپا به مصاف یکدیگر می روند که یک رکورد در تعداد بازی بین دو تیم در این رقابت ها محسوب می شود.

* بایرن مونیخ و رئال مادرید تاکنون هر کدام ۵ بار موفق به شکست دادن یکدیگر در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا و یورو کاپ شده اند. 

*رئال مادرید تاکنون ۱۱ بار برای بازی با بایرن مونیخ به آلمان سفر کرده است و در ۹ بازی شکست خورده است (۱ برد و ۱ تساوی) اما آن ها در آخرین سفر به آلمان سنگین ترین شکست خانگی بایرن مونیخ (۴-۰) را رقم زدند.

* بایرن مونیخ برای ششمین سال متوالی به این مرحله از رقابت ها رسیده است. در حقیقت، آن ها در ۵ فصل اخیر موفق به عبور از این مرحله و رسیدن به نیمه نهایی شده اند.

*بایرن مونیخ ۱۶ بازی آخر خانگی خود در لیگ قهرمانان را با برد پشت سر گذاشته است (۵۸ گل زده ۹ گل خورده)، این تعداد برد متوالی در خانه یک رکورد در لیگ قهرمانان محسوب می شود. آخرین تیمی که موفق به شکست دادن بایرن مونیخ در آلیانتس آرنا شد، رئال مادرید بود.

* هیچ یک از ۱۰ بازی آخر بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان با مساوی خاتمه نیافته است (۷ برد و ۳ باخت)، آخرین تساوی آن ها به آپریل ۲۰۱۶ و مقابل بنفیکا برمی گردد.

* بایرن مونیخ در این فصل لیگ قهرمانان ۲۴ گل به ثمر رسانده است که ۱۰ گل آن در بازی مرحله قبلی مقابل آرسنال به ثمر رسید. در همین حال آن ها در ۷ بازی آخر تنها یک بار موفق به کلین شیت شده اند.

* بایرن مونیخ این فصل به صورت میانگین مالکیتی ۷۰ درصدی در بازی های خود داشته و بهترین آمار را در این زمینه دارد. آن ها از فصل ۲۰۱۳/۱۴ به بعد هر فصل رکورد خود را بهبود بخشیده اند.

* این فصل بیستمین فصل پیاپی است که رئال مادرید موفق می شود به مرحله حذفی رقابت ها صعود کند و این یک رکورد در این رقابت ها محسوب می شود. لوس بلانکوس در ۶ فصل اخیر موفق شده به مرحله نیمه نهایی رقابت ها صعود کند.

* رئال مادرید در کنار یوونتوس تنها تیم های بدون شکست این فصل لیگ قهرمانان محسوب می شوند. رئال مادرید تنها یک دیدار از ۱۰ بازی آخر خود در مرحله حذفی رقابت ها را به حریف واگذار کرده است (آوریل ۲۰۱۶ مقابل وولفسبورگ).

* رئال مادرید در تمامی ۸ بازی خود در رقابت های امسال حداقل ۲ گل به ثمر رسانده است. در همین حال آن ها موفق به ثبت کلین شیت در ۸ بازی این فصل نشده اند.

* بازیکنان ذخیره رئال مادرید در این فصل در بین بازیکنان تمامی تیم ها بهترین عملکرد را داشته اند و موفق به زدن ۵ گل شده اند (۳ گل توسط موراتا به ثمر رسیده است).

* روبرت لواندوفسکی در ۳ بازی آخر بایرن مونیخ در این رقابت ها موفق به گلزنی شده است. این مهاجم لهستانی تاکنون موفق نشده در ۴ بازی پیاپی در لیگ قهرمانان گلزنی کند. او همچنین در ۱۳ بازی آخر در آلیانتس آرنا ۱۵ گل به ثمر رسانده است. در این فاصله او فقط در بازی مقابل بنفیکا در گلزنی ناکام مانده است.

* از آخرین گلی که کریستیانو رونالدو در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده ۶۱۳ دقیقه سپری شده و این ستاره پرتغالی قبلا هرگز چنین وضعیتی را در رئال مادرید تجربه نکرده است. رونالدو زمان حضورش در منچستر یونایتد در فاصله می ۲۰۰۸ تا مارس ۲۰۰۹ موفق به گلزنی در لیگ قهرمانان نشده بود و در باشگاه قبلی اش هم چنین وضعیتی را تجربه کرده بود. در این ۶۱۳ دقیقه او ۳۱ بار اقدام به شوت زنی کرده است.

*تمامی ۶ گل آخر سرخیو راموس در لیگ قهرمانان در مراحل حذفی به ثمر رسیده اند که از این تعداد ۲ گل را وارد دروازه بایرن مونیخ کرده است. اگر او از سوی زیدان در ترکیب قرار گیرد نود و نهمین بازی او در لیگ قهرمانان خواهد بود.

بایرن مونیخ - رئال مادرید / نبرد استاد و شاگرد در جهنم آلینز آرنا //در حال تکمیل///


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار