رهایی 3 نفر از چنگ گروگانگیر مسلح در مشهد

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: گروگانگیر مسلح که زنی جوان و 2 کودکش را در مشهد ربوده بود با واکنش سریع پلیس در کمتر از چند ساعت دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار بهمن امیری مقدم  گفت  : مردی جوان دیروز به کلانتری مهرگان مشهد مراجعه و اظهار کرد فردی با تهدید اسلحه خواهر 32 ساله اش و 2 کودک وی را از بلوار طبرسی مشهد ربوده و به مکان نامعلومی انتقال داده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع ماموران کلانتری مهرگان تحقیقات گسترده را با هدایت فرمانده انتظامی مشهد آغاز کردند. زن ربوده شده نیز در تماس تلفنی چند ثانیه ای با خانواده اش اعلام کرده بود فرد گروگانگیر او و 2 کودکش را با تهدید اسلحه به منزلی مسکونی برده است..

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: تحقیقات گسترده با ردزنی اطلاعاتی تا ساعت 2:30 بامداد 22 فروردین ادامه داشت و پس از شناسایی محل اختفای گروگانگیر پلیس وارد عمل شد.

وی افزود: گروگانگیر مسلح که دچار ترس و وحشت شده بود اقدام به تیراندازی به سمت ماموران و زن جوان کرد؛ در این درگیری زن 32 ساله از ناحیه کتف به صورت سطحی مجروح شد.

سردار امیری مقدم ادامه داد: این عملیات تا ساعت هفت امروز ادامه داشت و پلیس با رعایت احتیاط لازم مادر و 2 کودک 9 و 11 ساله اش را از چنگ آدم ربای مسلح رها کرد.

وی گفت: متهم نیز که از ناحیه گلو اقدام به خودزنی کرده بود به همراه زن جوان به بیمارستان انتقال یافتند؛ وضعیت جسمی این 2 نفر رضایتبخش است و یک قبضه کلت کمری، یک تیر فشنگ و پوکه در محل کشف شد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: تحقیقات برای روشن شدن انگیزه آدم ربایی با توجه به شناخت قبلی متهم 35 ساله از زن جوان و خانواده اش، ادامه دارد. 

وی همچنین از پایان گروگان گیری ۶ عضو یک خانواده در مشهدوخودکشی نافرجام فرد گروگانگیرخبر داد وگفت:در ساعات اولیه بامداد روز سه شنبه حادثه گروگانگیری منطقه "همت آباد" مشهد مقدس به یگان ویژه ابلاغ شد، واحد رهایی گروگان این یگان در کوتاه‌ترین زمان ممکن در محل حادثه حضور یافت و فرماندهی صحنه مأموریت را بر عهده گرفت.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود:فرد گروگانگیر با گروگان گرفتن ۶ نفر از اعضای یک خانواده و با شلیک به مادر خانواده و تهدید به قتل سایر افراد، از نیروهای پلیس حاضر در محل خواست تا صحنه را ترک کنند؛ با توجه به خونریزی شدید مادر خانواده که از ناحیه بازو مورد اصابت گلوله گروگانگیر قرار گرفته بود و با صحبت‌های متقاعد کننده، فرد مصدوم آزاد و جهت مداوا در اختیار عوامل اورژانس حاضر در محل قرار گرفت.

سردار "بهمن امیری مقدم" گفت:در ادامه عملیات با صحبت‌ها و مذاکرات صورت گرفته، گروگانگیر تعداد ۳ نفر از افراد گروگان گرفته شده را آزاد کرد، اما همچنان تهدید و اقدام به تیراندازی به سمت مأموران می‌کرد؛ با ورود غافلگیرانه واحد رهایی گروگان، گروگانگیر که راهی برای فرار نمی‌دید در اقدامی ناگهانی با اسلحه خود اقدام به خودکشی کرد که با حضور عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد؛ در حال حاضر وضعیت عمومی وی رضایت بخش است.

وی افزود:در بررسی‌های اولیه مشخص شد که متهم در پی جواب رد از سوی خانواده دختر مورد علاقه اش اقدام به گرونگیری کرده است.

 انتهای پیام/س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.