مشهد؛

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از پیش به آثار عطار توجه نماید

انتظار می‌رود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی فرهنگ کشور بیش از پیش به آثار و اشعار عطار توجه و تاکید نماید.

هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور وفیروزه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، گفت:عطار نیشابوری شاعر و عارف برجسته این مرز و بوم است که آثار و اشعارش نقش مهم و اثرکذاری در اندیشه و فرهنگ معنویی ایرانی-اسلامی از خود بر جای گذاشته است.

وی افزود:عطار نیشابوری در طول دوران زندگی پر برکتش بوده و تمام عمر خود را صرف تحقیق و پژوهش و اندیشه و تولید علم و دانش کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:منطق الطیر، الهی نامه، اسرار نامه، مصیبت نامه و مختار نامه از آثار برجسته و فاخر آن ادیب فرهیخته می‌باشد، که مملو از پند و اندرزهای ارزشمند عالمانه و عارفانه است. بهره گیری از مفاهیم غنی آن می‌تواند بخش اعظمی از نیاز معنویی جامعه امروز را تامین نماید.

چنارانی افزود:در همین خصوص انتظار می‌رود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی فرهنگ کشور بیش از پیش به آثار و اشعار عطار توجه و تاکید نماید و برای معرفی بیشتر آن به نسل جدید، تلاش و برنامه ریزی لازم را بعمل آورند.

وی تصریح کرد: روز ملی عطار را گرامی می‌داریم و از همه مدیران و مسئولین و اساتید و عطار پژوهان که در این همایش با شکوه حضور دارند تشکر و قدر دانی می‌نمایم و همچنین از متولیان برگزاری این همایش ارزشمند نهایت سپاس و قدردانی را داریم.

انتهای پیام//ف. ج.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.