مشهد؛

عطار نیشابوری متعلق به تمام بشریت است

نیشابور را به واسطه بزرگانی همچون عطار و خیام و تاریخ کهن این دیار مهربانی می‌شناسند واین شهرستانی است که ابر شهر و شهر پایدار ایرانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، سید جواد قوامی نژاد معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور درمراسم آغازین بزرگداشت روز ملی عطارنیشابوری باعنوان آفتاب صبح نیشابور در محل دبیرستان نمونه دولتی عطار نیشابوری گفت:وظیفه ملی ما ایجاب می‌کند که اینگونه مراسمات را با شور و حال تمام برگزار کنیم تاجایگاه واقعی بزرگان ایران حفظ شود.

وی افزود:عطار نیشابوری نه متعلق به نیشابور وایران که متعلق به تمام بشریت است که به دنبال عرفان حقیقی می‌گرددو ما خرسندیم که زاده این آب وخاک هستیم و جامعه امروز ما و کل دنیا به عطار و عرفان وی، بیش از هر زمانی نیازمند است.

عباس کرخی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور هم در این مراسم گفت: سیمرغ در منطق الطیر نماد خداوند است و غیر از او هیچ نیست.

وی افزود:باید امروز تفکر عطار که مبتنی بر عرفان و اندیشه والای ایرانی و اسلامی است در جهان معاصر گسترش یابد و ما فرزندان این ایران اسلامی در زمینه گسترش این فرهنگ ناب باید بیش از پیش کوشا باشیم.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور خاطرنشان کرد: همایش بزرگداشت در نیشابور و دیگر نقاط ایران و جهان برگزار می‌گردد که امسال نیز جمعه ۲۵ فروردین ۹۶ ساعت ۳۰ / ۸ صبح همایش علمی و پژوهشی روز عطار با حضوراندیشمندان و محققان علم و ادب و عرفان در محل فرهنگسرای سیمرغ نیشابور در نوبت صبح و مراسم فرهنگی وهنری بزرگداشت روز ملی عطار نیشابوری ساعت ۵ / ۴ عصر در محل باغ مصفای عطار برگزار خواهد گردیدکه ازهمه دعوت می‌کنیم همچون سال‌های گذشته با شور وشعف خاص همچون گذشته شرکت نمایند.

گفتنی است: مرشد خوانی، اجرای سرود دانش آموزی، اجرای برنامه تاسیمرغ و تجلیل از دانش آموزان برگزیده مسابقه بر بال سیمرغ، شعرخوانی عطار توسط دانش آموز ان از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود.

انتهای پیام//ف. ج.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار