اردوغان: اجازه اهتزار پرچمی دیگر در کنار مرزهای خود را نمی دهیم

رئیس جمهوری ترکیه گفت: اجازه برافراشته شدن پرچمی دیگر در کنار مرزهای خود را نمی دهیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت کشورش در ادامه مبارزه جدی با گروه های تروریستی، اجازه برافراشتن پرچمی دیگر در کنار مرزهای خود را نمی دهد.

وی روز سه شنبه در جریان یک سخنرانی انتخاباتی در شهر شانلی اورفا در جنوب ترکیه با هدف جلب رای 'آری' به همه پرسی تغییرات قانون اساسی ترکیه افزود: ما اجازه نداریم که شهرهای جرابلس، تل ابیض، رقه، حران، آقچه قلعه، جیلان پینار، راس العین و حسکه را به گروه های تروریستی تسلیم کنیم.

وی ادامه داد: گروه های تروریستی از جمله داعش، پ.ک.ک و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) در تعدادی از این مناطق حضور دارند ولی اجازه نخواهیم داد که پرچم خود را در کنار مرزهای ترکیه نصب کنند.

وی بیان کرد: اگر گروه های تروریستی از شانلی اورفا، ماردین و سایر شهرهای مرزی ترکیه عقب نشینی نکرده و هر شهر را به مردم آن واگذار نکنند، عملیات مبارزه با آنها ادامه خواهد داشت.

اردوغان با اشاره به کشته شدن 67 نظامی ترکیه و 500 نیروی ارتش آزاد سوریه در عملیات سپر فرات گفت: این آخرین تاوان مبارزه ای است که هزاران سال است شانه به شانه یکدیگر می دهیم.

وی اضافه کرد: تعدادی از شهرداران مناطق جنوب و جنوب شرقی ترکیه از پ.ک.ک و گروه های تروریستی حمایت می کردند و برای خدمت به آنها علیه نیروهای نظامی ترکیه در مبارزه با تروریست ها خندق و گودال کندند، اما آنها در واقع به مردم کُرد این مناطق خیانت کردند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۶
افرین ولی جناب اردوغان شما دارید اشتباه می کنید کاری کنید ماجرای سوریه تمام بشود وگرنه امریکا واروپا وحتا روسیه نیات بسیار خطرناکی دارند زود به این تروریست ها فشار اورید اگر با مذاکره ارام نشدند بهشون حمله کنید تا مصیبت خطناکی که برایمان میمی خواهند بوجود اورند روی ندهد
آخرین اخبار