پرداخت تسهیلات482 میلیاردی اقتصاد مقاومتی به بخش خصوصی مازندران

482 میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به بخش خصوصی در مازندران پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در آئین بهره برداری از طرح های حوزه ارتباطی مازندران که در اداره کل پست ساری برگزار شد با اشاره به استقبال و رغبت سرمایه گذاران و مسولان مازندران برای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی گفت : تاکنون به هزار و 93 واحد در بخش های صنعت، کشاورزی و معدن تسهیلات داده شد .

وی افزود: 482 میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به بخش خصوصی مازندران پرداخت شد که از این نظر رتبه سوم کشور را دارد .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اين كه سال گذشته 52 هزار شغل در مازندران ایجاد شد، گفت: با ایجاد این تعداد شغل نرخ بیکاری مازندران از 12 و یک دهم به 11 درصد کاهش یافت.

محمود واعظی افزود: 14 سند با 18 شركت بزرگ فناوری كشور از بخش خصوصی در رشته های دانش بنیان و الکترونیک امضا شد که زمینه اشتغال چهار هزار نفرفراهم می شود .

وی با بیان اینکه 900 روستای مازندران هم اکنون زیرپوشش خدمات اینترنت هستند گفت : امروز با بهره برداری نسل سوم تلفن همراه در 13 شهر مازندران ، تمامی 58 شهر این استان به این خدمات ارتباطی مجهز می شوند .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : در برنامه افتتاح طرح های ارتباطی که همزمان با سفر رئیس جمهوری به مازندران انجام شد نسل چهارم تلفن همراه در 9 شهر این استان راه اندازی شد .

محمود واعظی از توسعه پایانه فیبر نوری شهرستان های قائمشهر ، چالوس و آمل به عنوان دیگر طرح های ارتباطی نام برد و افزود: همزمان با دومین سفر رئیس جمهوری به مازندران افتتاح شد .

وی هزینه اجرای این طرح ها را 2 هزار و 400 میلیارد ریال اعلام کرد .

به گفته واعظی در دولت یازدهم 980 میلیارد تومان برای بهره برداری پروژه های ای سی تی در مازندران سرمایه گذاری شده است .

واعظی امروز به همراه رئیس جمهور و هیات دولت برای افتتاح و آغاز اجرای عمليات 43 پروژه به مازندران سفر کرد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار