لیگ قهرمانان اروپا ؛

یوونتونس - بارسلونا/ بانوی پیر به دنبال انتقام ، کاتالان ها به فکر صعود

تیم های فوتبال یوونتوس ایتالیا و بارسلونا اسپانیا امشب در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در شهر تورین به مصاف یکدیگر می روند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم های فوتبال یوونتوس ایتالیا و بارسلونا اسپانیا امشب از سری دیدار های لیگ قهرمانان اروپا در مرحله یک چهارم نهایی در شهر تورین رو در روی یکدیگر قرار می گیرند. این بازی ساعت 23:15 دقیقه با قضاوت ژیمون مارسینیاک در ورزشگاه اختصاصی یوونتوس برگزار می شود.
 
این دیدار بدون شک یکی از مهم ترین بازی های این فصل لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود زیرا این دو تیم از بزرگ ترین تیم های حال حاضر جهان هستند و تاکنون بازی های مهمی را با یکدیگر برگزار کرده اند.
 
بارسلونا و انریکه اگرچه این روز ها نتایج خوب و در خور این تیم را کسب نمی کنند و در لالیگا هم شرایط خوبی برای قهرمانی ندارند، اما آن ها توانستند در مرحله گذشته با انجام یک بازی حماسی و زیبا پاری سن ژرمن را حذف کنند تا نشان دهند همچنان از اصلی ترین مدعیان این جام هستند و می توانند مشکل ترین راه ها را برای رسیدن به جام طی کنند .
 
در طرف مقابل شاگردان آلگری با این که همچنان نتایج خوبی کسب می کنند و در آستانه کسب ششمین قهرمانی پیاپی در لیگ ایتالیا و  سومین جام قهرمانی پیاپی در جام حذفی ایتالیا هستند، هم چنان خاطرات تلخ فینال 2015 را در ذهن دارند . بازی که با درخشش بارسلونایی ها همراه بود و در نهایت باعث شد یوونتوس برای ششمین بار نتواند در فینال لیگ قهرمانان جام بگیرد تا ناکام ترین فینالیست تاریخ لیگ قهرمانان اروپا لقب بگبرد .
 
بدون شک در این بازی یوونتوس از انگیزه بیشتری برای پیروزی برخوردار است . زیرا آن ها به نوعی هدفشان جبران شکست خود در مقابل بارسلونا در فینال لیگ قهرمانان 2015 و همچنین به دنبال کسب عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا هستند تا با جبران شکست های پیاپی در فینال، سرانجام در روز های که بهترین دوران خود را سپری می کنند جام اروپا را بدست آورند. همچنین شکست بارسلونا برای فوتبال ایتالیا بسیار اهمیت دارد . سال ها است که باشگاه های ایتالیایی نتوانستند در لیگ قهرمانان جام بگیرند  و همواره در رویارویی با تیم های اسپانیایی مشکل داشته اند.
 
یوونتونس - بارسلونا/ ثبت یک حماسه در تورین یا ///درحال تکمیل //// 
 
 بوفون : 22 سال است که آروزی قهرمانی در لیگ قهرمانان را دارم
 
بوفون دروازه بان تیم ملی فوتبال ایتالیا و باشگاه یوونتوس اگرچه موفق شده جام های زیادی از جمله جام جهانی را کسب کند اما یکی از ناکام ترین بازیکنان تاریخ در لیگ قهرمانان اروپا است زیرا هیچ گاه نتوانسته جام قهرمانی را در این تورنومنت بالای سر ببرد . بوفون در کنفرانس خبری پیش از بازی در همین رابطه عنوان کرد : می دانیم در این بازی چه چیزی منتظر ما خواهد بود و باید مقابل چه تیمی بازی کنیم. بارسلونا شاید سخت ترین تیمی باشد که بخواهید در دو دیدار رفت و برگشت مغلوب کنید، چراکه برد و باخت بارسلونا چیزی است که دست خود آن ها است. به شخصه انگیزه های زیادی دارم، ترکیب تیم ها در این بازی ها به طور معمول ترسناک، تنش زا و تعجب برانگیز است، امّا 22 سال است که به این تورنومنت فکر می کنم وهرسال با این امید که امسال سال موفقیت خواهد بود، فوتبالم را ادامه می دهم.
 
وی در ادامه افزود: بارسلونا فلسفه ای خوش تعریف از بازی دارد که سال های سال است با آن موفقیت هایی را کسب کرده است و همه این را می دانیم. ما هم در طول ده سال اخیر، راه متفاوتی را در پیش گرفته ایم، مشکلاتی داشته ایم، امّا اکنون با شایستگی در جایی قرار داریم که باید باشیم، تاریخ این را می گوید. به طور مداوم پیشرفت کرده ایم، قدم به قدم. می دانیم که در دو بازی پیش رو مقابل تیمی قرار می گیریم که قوی ترین تیمی بوده که ممکن است با آن روبرو شویم. به طور حتم فاصله مان را با بارسلونا کاهش داده ایم، امّا باید در زمین این را ببینیم.

بوفون در پایان عننوان کرد: احترام زیادی برای آن ها قائل هستم و از دیدن رویکرد و سبک بازی آن ها بسیار لذت می برم، چراکه هیچکدام مغرور نیستند و به طور معمول با یکدیگر همکاری دارند.  این کار ما را سخت می کند چراکه ما مقابل یک بازیکن بازی نمی کنیم، بلکه مقابل یک مثلث کاملا آماده قرار می گیریم.
 

 یوونتونس - بارسلونا/ ثبت یک حماسه در تورین یا ///درحال تکمیل ////
 
 
انریکه : بازی با یووه قابل مقایسه با پاری سن زرمن نیست
 
انریکه سرمربی تیم فوتبال بارسلونا که پیش از این با تیم فوتبال رم تجربه بازی در زمین یوونتوس را دارد در مورد این بازی عنوان کرد :  نسبت به فینال برلین چند تغییر در بازیکنان دو تیم ایجاد شده است. یووه هنوز هم تیم فوق العاده‌ای است اما من نمی‌توانم بگویم که آن ها نسبت به گذشته بهتر شده اند یا خیر ؟

وی در ادامه افزود:  بازی‌های زیادی از یوونتوس را تماشا کردم و آنها در هر بازی و در هر پستی سعی در تحمیل خود به حریف داشتند. کاری که به طور حتم در این بازی هم آن را انجام خواهند داد. اما اینکه یووه چه برنامه‌ای برای بازی با ما دارد و چگونه بازی خواهد کرد را باید از الگری بپرسید.

سرمربی بارسلونا درباره خیبت بوسکتس هم گفت: غیبت بوسکتس؟ خب سرخیو بازیکنی کلیدی برای تیم به حساب می‌آید و برای پی بردن به آن کافی‌ست به آمارش نگاه کنید. با این حال، محرومیت در فوتبال آن هم در چنین تورنمنتی امری عادی‌ست و ما باید به بهترین نحو خودمان را برای جایگزینی بوسکتس آماده کنیم.

انریکه در پایان عنوان کرد: یوونتوس به خوبی می‌داند در زمین به دنبال چه چیزی‌ست و چگونه باید فوتبال را بازی کند. آمار و ارقام آنها شگفت‌انگیز است. چه به لحاظ تاریخی و  چه به لحاظ عملکرد فعلی ‌شان به هر صورت تیم ما را نباید با بازی مقابل پاری سن ژرمن مقایسه کرد زیرا فاکتور ها بسیار متفاوت است.
 
یوونتونس - بارسلونا/ ثبت یک حماسه در تورین یا ///درحال تکمیل //// 
 
 آلگری : هیچ چیز از قبل قابل پیش بینی نیست / بارسلونا تیم قدرتمندی است

مگس آلگری سرمربی تیم فوتبال یوونتوس درباره بازی حساس این تیم مقابل بارسلونا در کنفرانس خبری پیش از بازی گفت : نمی توانم ترکیب را بگویم، امّا با هر چهار مهاجم بازی خواهیم کرد. نمی دانم چرا نباید از آن ها استفاده نکنم، یک چهارم نهایی است و دو بازی زیبا پیش رو است. بازی مهمی داریم، ما با باور این که می توانیم بارسلونا را حذف کنیم به استقبال این بازی می رویم.
وی افزود : بارسلونا با حضور مسی، نیمار و سوارز یکی از قوی ترین تیم های دنیاست. از طرف دیگر، ما هم بازیکنان خود را داریم و تیم قدرتمندی هستیم که می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم، طی سالیان اخیر تغییرات زیادی داشته ایم. از نظر اعتماد به نفس و هوشیاری در لیگ قهرمانان اروپا پیشرفت خوبی داشته ایم.

آلگری در پایان بیان کرد: در این بازی هیچ تیمی از پیش برنده نیست، بازی متعادلی است، نیاز به تعادل کافی برای این بازی داریم. وقتی شما در خانه بازی می کنید، خیلی خوب است که بتوانیم کلین شیت کنید و گلی دریافت نکنید، سخت است، اما باید ابتدا موفق به گلزنی شویم. می دانیم بارسلونا از نظر هجومی تیم با کیفیتی است، اما ضعف های آن ها را در خط دفاعی هم به خوبی می شناسیم و باید روی آن ها کار کنیم، چراکه ما هدفمان استفاده از ضعف حریف هایمان است.

یوونتونس - بارسلونا/ ثبت یک حماسه در تورین یا ///درحال تکمیل //// 
 
نگاهی به آمار و ارقام رویارویی بارسلونا و یوونتوس 
 
 
تیم های فوتبال یوونتوس و بارسلونا تاکنون10 بار در مقابل یک دیگر به میدان رفته اند که حاصل آن 4 برد برای یوونتوس ، 4 برد برای بارسلونا و 2 تساوی بوده است.
 
بارسا و یوونتوس اولین مصاف خود را در نیمه نهایی جام لاتین، در فصل 1951/52 برگزار کردند، که در آن بارسا به راحتی و با نتیجه 4 بر2 یووه را شکست داد و به فینال رفت. گل های بارسا در آن بازی را مانخن، کوبالا و باسورا به ثمر رساندند. آبی و اناری ها در فینال نیز با شکست نیس در پارک پرنس، عنوان قهرمانی را بدست آوردند.
 
راه راه پوشان شهر تورین، 15 سال برای گرفتن انتقام از بارسا صبر کردند، تا در نهایت در دور سی و دوم رقابت های فیرز کاپ در فصل 1970/71، در هر دو بازی رفت و برگشت آبی و اناری ها را شکست دادند و راهی فینال شدند. اگرچه آن ها در فینال با توجه به قانون گل زده در خانه حریف، مغلوب لیدز یونایتد شدند و از کسب جام بازماندند.
 
در رقابت های اروپایی فصل 1985/86، این دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف یکدیگر رفتند. بارسا دیدار اول در نیوکمپ را با تک گل خولیو آلبرتو با پیروزی پشت سر گذاشت؛ یک تساوی در تورین نیز باعث شد بارسا در مجموع بتواند با حذف یوونتوس به نیمه نهایی برسد. بارسا در آن فصل با مربیگری ونابلس موفق شد تا فینال رقابت ها بالا بیاید، اما در فینال در ضربات پنالتی حریف استوا بخارست نشد و به نائب قهرمانی بسنده کرد.
 
دیدار بعدی بارسا و یوونتوس، این بار در فصل 1990/91 و باز هم در جامی متفاوت رقم خورد. بارسا موفق شد با پیروزی 3بر1 در خانه (با گل های استویکوویچ) و باخت 1بر0 در ایتالیا، به نیمه نهایی این رقابت ها برسد.
 
 فصل 2002/03 یکی از جذاب ترین بازی های دو تیم بود . این دیدار همواره به خاطر وقت هایی که در نیوکمپ داشت و در نهایت حکم به صعود یووه داد، در یادها خواهند ماند. در آن فصل، بارسا در دیدار رفت در ایتالیا با گل ساویولا، یوونتوس را در خانه با تساوی 1بر1 متوقف کرد. در دیدار برگشت، ابتدا ندود یووه را پیش انداخت، اما گل ژاوی باعث شد بازی به وقت های اضافی برود. در حالی که همه منتظر بودند تا خود را برای ضربات پنالتی آماده کنند، در آخرین ثانیه های وقت اضافی دوم، زالایتا برای یوونتوس گلزنی کرد و بارسا از دور رقابت ها کنار رفت.
 
دیدار در ورزشگاه المپیک برلین آخرین رویارویی دو تیم بود . بارسلونا و یوونتوس پس از 12 سال به یکدیگر رسیدند و در یک بازی بسیار مهم و حساس در فینال لیگ قهرمانان 2015 رو به روی یکدیگر صف آرایی کردند . هر دو تیم تلاش می کردند تا با کسب جام  برای خود یک رکورد 3 گانه را ثبت کنند اتفاقی که در نهایت برای یوونتوس رخ نداد تا ششمین شکست در فینال لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کنند . 
 
یوونتونس - بارسلونا/ ثبت یک حماسه در تورین یا ///درحال تکمیل //// 
 نکات آماری بازی
 
یوونتوس

*بارسلونا تاکنون نتوانسته در خانه یوونتوس به پیروزی دست یابد. ۲ باخت و ۲ مساوی طی ۴ سفر کاتالونیایی ها به تورین ثبت شده است.

*یوونتوس در شرایطی برای سومین بار طی ۵ فصل اخیر لیگ قهرمانان اروپا به مرحله یک چهارم نهایی رسیده که هیچ تیم ایتالیایی دیگر در این ۵ دوره نتوانسته در جمع ۸ تیم پایانی این تورنمنت حضور یابد.

*یوونتوس به همراه رئال مادرید تنها تیم های بدون شکست در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا هستند. بیانکونری هر ۴ بازی اخیر در این رقابت ها را با پیروزی به پایان رسانده که طولانی ترین رکورد شکست ناپذیری در فصل جاری لیگ قهرمانان است. همچنین یوونتوس دارای طولانی ترین رکورد بسته نگه داشتن دروازه در این رقابت ها بوده و طی ۳۵۱ دقیقه اخیر، گل نخورده است. آخرین تیمی که دروازه یوونتوس را گشود، یک تیم اسپانیایی دیگر یعنی سویا بود.
 
 *یوونتوس در بین ۸ تیم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری، کمترین گل خورده را دارد. شاگردان ماسیمیلیانو آلگری طی ۸ بازی در این مسابقات فقط ۲ گل خورده اند که هر دو گل نیز از طریق ضربات شروع مجدد به ثمر رسیده شده اند.

*یوونتوس طی ۱۷ بازی خانگی اخیر در لیگ قهرمانان اروپا شکست نخورده که طولانی ترین رکورد شکست ناپذیری خانگی این تیم در رقابت های اروپایی محسوب می شود. در این ۱۷ بازی، یوونتوس صاحب ۱۰ برد و ۷ مساوی شده و آخرین شکست خانگی بیانکونری نیز به دیدار مقابل بایرن مونیخ در آوریل ۲۰۱۳ باز می گردد.

*8 گل اخیر یوونتوس در لیگ قهرمانان توسط ۸ بازیکن متفاوت به ثمر رسیده شده است.
 
 بارسلونا و یوونتوس به ترتیب با ۴ و ۳ ضربه پنالتی، بیشترین تعداد پنالتی را در فصل جاری لیگ قهرمانان به دست آورده اند.

یوونتونس - بارسلونا/ ثبت یک حماسه در تورین یا ///درحال تکمیل //// 
 
بارسلونا

*بارسلونا برای دهمین فصل پیاپی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان به میدان می رود که یک رکورد در تاریخ این باشگاه است.

*بارسلونا طی ۱۳ بازی اخیر در مراحل حذفی لیگ قهرمانان صاحب ۱۰ برد و ۳ باخت شده است. آبی و اناری ها طی ۴ بازی اخیر بیرون خانه در مراحل حذفی، ۳ باخت، ۹ گل خورده و تنها یک برد را در کارنامه دارند.

*بارسلونا با ۲۶ گل زده طی ۸ بازی، بهترین خط حمله را در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا به خود اختصاص داده است. ۹ گل این تیم از طریق ضربات شروع مجدد حاصل شده که یک رکورد در فصل جاری این رقابت ها محسوب می شود.

*بارسلونا طی ۱۰ بازی اخیر بیرون خانه در لیگ قهرمانان اروپا، به ۴ پیروزی دست یافته و طی ۳ بازی اخیر نیز ۲ باخت در کارنامه شاگردان لوئیز انریکه مشاهده می شود.

*بارسلونا طی ۲۹ بازی اخیر در لیگ قهرمانان به ۲۳ پیروزی دست یافته و طی ۳۰ بازی اخیر نیز حداقل ۲ گل را در ۲۴ بازی به ثمر رسانده است.

*بارسلونا طی ۱۱ رویارویی با تیم های ایتالیایی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان، ۸ بار موفق به حذف آنها در مجموع دو بازی رفت و برگشت شده است.

گونسالو هیگوایین طی ۲۲ بازی در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا تنها ۲ گل به ثمر رسانده است در حالی که طی ۳۸ بازی در مرحله گروهی همین مسابقات، ۱۳ گل در کارنامه وی مشاهده می شود.

لیونل مسی ۱۱ گل را در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده که بهترین آمار گلزنی در این رقابت ها از فصل ۱۲-۲۰۱۱ است. وی در آن فصل ۱۴ گل برای بارسلونا زده بود.

نیمار دارای رکورد ۸ پاس گل در فصل جاری لیگ قهرمانان بوده که بیش از هر بازیکن دیگری است. همچنین ۳۳ دریبل موفق در کارنامه نیمار مشاهده می شود.
 
یوونتونس - بارسلونا/ ثبت یک حماسه در تورین یا ///درحال تکمیل //// 
 
 
تفاوت نیمکت یوونتوس نسبت به گذشته 

در فینال برلین 14 بازیکن برای یوونتوس برابر بارسلونا به میدان رفتند که از این 14 بازیکن 9 بازیکن در حال حاضر در یوونتوس حضور ندارند و از این تیم جدا شده اند. 5 بازیکن از این 9 بازیکن بعد از آن فینال از یووه جدا شدند. کارلوس توس، آندرا پیرلو، آرتورو ویدال، فرناندو یورنته و کومان 5 بازیکنی هستند که بعد از آن فینال بیانکونریها را ترک کردند.

3 بازیکن دیگر به نام های آلوارو موراتا، پل پوگبا و پریرا فصل قبل از یووه جدا شدند و پاتریس اورا هم در ژانویه به تیم سابق خود مارسی بازگشت.

خط میانی یوونتوس به استثنای مارکیزیو به کلی دچار تغییر شده است تا جایکه خبری از ویدال و پل پوگبا در میانه میدان بیانکونریها نیست؛ دو بازیکنی که در فینال برلین برابر بارسلونا عملکرد خوبی از خود نشان دادند.

در نیمکت یوونتوس در فینال دو سال قبل بازیکنانی مانند استورارو، اوگبونا، کومان، پریرا، پادوین و فرناندو یورنته حضور داشتند که از این چند بازیکن تنها یک بازیکن در یوونتوس الان باقی مانده و او استورارو است.

اما در یوونتوس کنونی که قرار است امشب برابر بارسلونا به میدان رود بازیکنان بسیار خوبی نیمکت نشین هستند؛ بازیکنانی مانند آساموا،بارزالی، مارکیزی، ساندرو بن عطیه و روگانی که هر کدام از آنها می توانند در پست خود بازیکن مورد اعتمادی باشند.

برخلاف بازی دو سال قبل یوونتوس این بار نیمکت بسیار خوبی دارد و آلگری به خوبی می تواند در صورت به مشکل خوردن از این بازیکنان باکیفیتی که روی نیمکتش دارد به خوبی استفاده کند.
 
یوونتونس - بارسلونا/ ثبت یک حماسه در تورین یا ///درحال تکمیل //// 
 
 
  وضعیت بازیکن های دو تیم

یوونتوس
 
ماسیمیلیانو آلگری چند تغییر را در ترکیب اصلی تیمش طی بازی با کیه وو ایجاد کرد اما انتظار می رود که در این بازی شاهد بازگشت لئوناردو بونوچی، جورجو کیِلینی، ماریو مانژوکیچ و میرالم پیانیچ به ترکیب اصلی باشیم. البته مصدومیت مانژوکیچ برطرف شده و وی به تمرینات بازگشته اما این احتمال هست که از ابتدا به میدان نرود. دنی آلوز در اولین رویارویی با تیم سابق خود، اسیر مصدومیت شده و شاید به این بازی نرسد. مارکو پیاتسا نیز به علت مصدومیت، قادر به همراهی یوونتوس نیست. خوان کوادرادو در صورت دریافت کارت زرد در این بازی، محروم شده و مسابقه برگشت را از دست خواهد داد. جیجی بوفون دروازه بان افسانه ای یوونتوس معتقد است که بارسلونا دشوارترین قرعه ممکن برای یوونتوس بود هر چند که به گفته بونوچی، این تیم بارسلونا نسبت به سال 2015 ضعیف تر می باشد. گونسالو هیگوایین به بازیکنان یوونتوس هشدار داده که منتظر تکرار شکست 4 بر صفر بارسلونا در پاریس نباشند زیرا آن بازی یک اتفاق استثنایی بود.
 
یوونتونس - بارسلونا/ ثبت یک حماسه در تورین یا ///درحال تکمیل //// 
 
 بارسلونا
سرخیو بوسکتس به علت محرومیت، قادر به همراهی آبی و اناری ها نیست. همچنین نیمار، ایوان راکیتیچ و جرارد پیکه نیز فقط یک کارت زرد تا محرومیت فاصله دارند. پیکه و راکیتیچ در بازی اخیر با مالاگا نیز به علت محرومیت غایب بوده و با استراحت کافی، آماده دیدار با یوونتوس هستند. الکس ویدال و رافینیا به علت مصدومیت، تا پایان فصل غایب بوده و نبود حضور آنها باعث شده تا لوئیز انریکه کمبود بزرگی را در پُست دفاع راست احساس کند. آردا توران نیز با مصدومیت دست به گریبان بوده و شاید این بازی را از دست بدهد. با توجه به غیبت سرخیو بوسکتس، این پرسش مطرح می شود که لوئیز انریکه چگونه جای خالی وی را در قلب خط هافبک تیمش پُر خواهد کرد. گمانه زنی ها حاکی از حضور آندره گومز به جای سرخیو بوسکتس است در حالی که پس از باخت به مالاگا، انتقادهای زیادی از این جوان پرتغالی صورت گرفت ولی لوئیز انریکه به طور تمام قد از آندره گومز حمایت کرد. البته شایعاتی مبنی بر انتقال خاویر ماسکرانو به خط هافبک نیز شنیده می شود.
 
یوونتونس - بارسلونا/ ثبت یک حماسه در تورین یا ///درحال تکمیل //// 
 
گزارش از : آرین کرات 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار