ستاره هایی که از بارسلونا فرار کردند

بازیکنان زیادی در تیم فوتبال بارسلونا حضور یافتند، اما برخی از آن‌ها با وجود بزرگی بارسلونا از این تیم فرار کردند.

ستاره هایی که از بارسلونا فرار کردندبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،بازیکنان بزرگی که از بارسلونا جدا شدند و یا به نوعی این تیم را ترک کردند نامدارانی هستند که شاید هر تیم و هر مربی آروزی داشتن آن‌ها را داشته و دارد.

گری لینکر:
او در نخستین فصل حضور خود در بارسلونا، ۲۱ گل به ثمر رساند و در فصل سوم حضورش در بندر، کرایوف او در خط میانی قرار داد. اما لینکر مرد محوطه بود و نتوانست عملکردی مناسب از خود به نمایش بگذارد. او پس از جدایی از جمع کاتالان‌ها راهی باشگاه تاتنهام انگلستان شد.

رونالدو نازاریو ودلیما:
رونالدوی برزیلی که تنها یک فصل در بارسا حضور داشت، در ۵۱ بازی ۴۷ گل به ثمر رساند. او به علت مشکلات مدیر برنامه‌اش با سران بارسلونا، راهی اینتر میلان شد و بعد‌ها به یکی از اسطوره‌های ماندگار کهکشانی‌ها تبدیل شد.

ریوالدو:
ستاره‌ای که در طول ۵ فصل حضور در بارسلونا ۱۳۰ گل به ثمر رساند. در سال ۲۰۰۲ باشگاه بارسلونا به خیال اینکه ریوالدو دیگر تمام شده است، او را به باشگاه میلان فروخت. اما ریوالدو در سن سیرو عالی ظاهر شد و این چنین شد که کاتالان‌ها حسرت از دست دادن این ستاره را در قلب خود جای دادند.

روماریو:
وی که در سال ۱۹۹۳ به بارسلونا پیوست، نقشی کلیدی در تیم رویایی کرایوف داشت. بازیکنی خارق العاده با تکنیکی ناب که به علت مشکل با کرایوف، بارسلونا را ترک کرد.
زلاتان ابراهیموویچ:
زلاتان هنگام پیوستن به بارسلونا یکی از بهترین بازیکنان جهان بود. در ابتدای فصل خوش درخشید، اما در ادامه اوضاع به خوبی پیش نرفت و زلاتان نیمکت نشین شد. او پس از ۱۳ ماه حضور در نیوکمپ، از جمع آبی اناری پوشان جدا شد.

الکسیس سانچز:
بازیکنی تاثیر گذار که با آمدن نیمار به بارسلونا دیگر جایی در تیم نداشت. او در طول سه فصل حضور در بارسلونا ۳۹ گل به ثمر رساند.

تیاگو آلکانترا:
تیاگو برادر رافینیا هافبک مطرح بایرن مونیخ است و در سال ۲۰۱۳ از تیم فوتبال بارسلونا جدا شد و از جمله ستارگانی است که بارسا هنوز هم در آرزوی داشتن وی است، البته رافینیا نیز بعد‌ها با رفتن گواردیولا به بایرن مونیخ از جمع آبی و اناری پوشان جدا شد تا یک ستاره دیگر از آسمان بارسا پرواز کند. 

رونالدینیو:
ستاره تکنیکی فوتبال دنیا در سال ۲۰۰۸ از سوی پپ گواردیولا طرد شد جای خالی وی تا مدت‌ها در بارسلونا حس می شد.

دکو:
یکی دیگر از رانده شدگان نیوکمپ در سال ۲۰۰۸ دکوی پرتغالی بود که با وجود ۱۱۳ بازی برای بارسلونا، وادار به ترک باشگاه شد.

ساموئل اتوئو:
در تابستان ۲۰۰۸ گواردیولا قصد فروش وی را داشت، اما چنین نشد و ساموئل توانست در موفقیت بارسلونا در کسب سه گانه سال ۲۰۰۹، نقشی تاثیر گذار داشته باشد. او که با گواردیولا دچار مشکل شده بود، سرانجام به اینتر پیوست و در اظهار نظری اعلام کرد: "روزهای خوب تیم فوتبال بارسلونا تمام شده است. "



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
بارسای کبیر
۱۳:۲۰ ۱۲ فروردين ۱۳۹۶
فدای سر بهترین باشگاه تاریخ
زنده باد بارسا