تاکید آلمان بر همکاری ایران و روسیه برای حل بحران سوریه

وزیر خارجه آلمان تاکید کرد: برای مساله سوریه باید دوباره ایران، روسیه وبسیاری دیگررا دورهم جمع کنیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه ای پی تی ان، زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان در اجلاس دو روزه وزرای خارجه هفت کشور صنعتی جهانی (جی هفت) در شهر لوکای ایتالیا در مورد تلاشهای صورت گرفته برای حل بحران سوریه گفت: معتقدم که ما امروز دیدار فوق العاده مهم اعضای گروه هفت را در ایتالیا با حضور همکاران ایتالیایی داریم.
 
این دیدار مهم است؛ چون کانون و محور امروز ما گفتگو در مورد مساله سوریه است. معتقدم که به شدت ضروری است که از فرصت به وجود آمده برای پیشبرد یک فرآیند مشترک سیاسی استفاده کنیم تا بتوانیم از وخیم تر شدن بیشتر اوضاع نظامی در آنجا جلوگیری به عمل آوریم.
 
بر این اساس ما می خواهیم با همکار آمریکایی خود نیز که ظرف چند روز آینده به مسکو سفر می کند، در این رابطه گفتگو کنیم. وی افزود: ما فکر می کنیم این فرصت خوبی است که گروه بین المللی حمایت از سوریه، ایران و روسیه و بسیاری دیگر را دور هم جمع کند.
 
ما حتما باید از این فرصت که بحث جدیدی را در رابطه با فرآیند صلح سوریه مطرح کرده است، استفاده کنیم. گابریل ادامه داد: اکنون موقع مناسبی است که ما در مورد اینکه چطور می توانیم جامعه بین الملل یعنی روسیه، ایران، عربستان سعودی، اروپا و آمریکا را در فرآیند صلح سوریه وارد کنیم و با آنها گفتگو و سپس از اینکه خشونت نظامی در این کشور بیشتر شود، جلوگیری کنیم. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار