کوهکن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تولیدات صادرات محور شود/مهم‌ترین معضل تولید در کشور چیست؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تولیدات صادر محور با حفظ مزیت نسبی می‌تواند راهگشای افزایش تولید و رونق اقتصادی باشد.

محسن کوهکن عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، افزایش تولید و صادرات عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات در توسعه صادرات، سرمایه گذاری برای افزایش تولید است که این امر باید با الویت تولیدات صادر محور صورت گیرد.
 
وی ادامه داد: تولیدات صادر محور باید دو ویژگی کیفیت بالا و پایین بودن هزینه تمام شده را دارا باشد تا توان رقابت را در بازارهای جهانی داشته باشند و بدین صورت به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشاند.
 
کوهکن با تاکید بر اینکه حفظ مزیت نسبی و افزایش سرمایه گذاری نکات مهم تولیدهستند، گفت: اگر مسائل اقتصادی را درست تعریف کنیم و تولید کالاهایی مانند فرش، صنایع دستی، خشکبار و زعفران که در آن مزیت نسبی وجود دارد، افزایش دهیم می‌توان با امنیت سرمایه گذاری رونق اقتصادی، تولید و اشتغال ایجاد کنیم.
 
وی در پاسخ به این سوال که مشکلات تولید در سال‌های اخیر چه بوده، تصریح کرد: رکود حاکم بر بازار مهم‌ترین معضل تولید در کشور بود ضمن اینکه برآورده نشدن انتظارات از برجام و مشکلات مالیاتی مانع از افزایش تولید شد.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورایاسلامی در پایان بیان کرد: با تزریق منابع مالی می‌توان مشکلات مالیاتی را رفع کرد و همچنین گسترش ارتباطات بانکی گام موثری در ایجاد تحرک و رونق اقتصادی خواهد بود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۰۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۶
با کدوم ال سی صادرات محور شود/؟؟؟؟
آخرین اخبار