مشهد؛

۷۰ هزار نفر در کشور به بیماری ام اس مبتلا اند

مهم‌ترین بیماری نورولوژیک کشور، ام اس است و ۷۰ هزار نفر در کشور به این بیماری مبتلا اند که حدود ۴۳۰۰ نفر از آنان در خراسان رضوی سکونت دارند.

 پروفسور گرجی رییس دپارتمان علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهددر گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ،از پیشرفت علم اعصاب در ایران ابراز امیدواری کرد و گفت: کشت سلول‌های مغز برای بیمارانی که دچار سرطان‌های مختلف مغز اند در حال انجام است. هدف ما در آینده‌ای نزدیک درمان بیماری هایی مثل ام اس است و در این زمینه در حرکت با مراکز پیشرفته‌ی دنیا هستیم.
وی افزود: بیماری هایی که در زمینه‌ی التهاب قرار دارند را در غالب‌های مختلف قرار می‌دهیم که بیش‌تر مورد بررسی واقع شوند.
رییس دپارتمان علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مهم‌ترین بیماری نورولوژیک کشور، ام اس است و ۷۰ هزار نفر در کشور به این بیماری مبتلا اند که حدود ۴۳۰۰ نفر از آنان در خراسان رضوی سکونت دارند.
دکتر محمد اعتماد صفوی مدیر مرکز مطالعات آموزشی علوم پزشکی مشهدهم در نشست خبری نشست خبری اولین همایش بین المللی التهاب سیستم عصبی و اولین فستیوال دانشجویی علوم اعصاب با اشاره به اهمیت علم اعصاب، گفت: علم اعصاب شاخه‌های مختلفی دارد و تخصص‌های خاصی را شامل می‌شود. مثل روان پزشکی و روان شناسی و ... که از اهمیت بالایی برخورداز است.
وی افزود: علوم روانشناختی علمی است که در آینده بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد، در این فستیوال، دانشگاه هایی از سطح کشور و آلمان حضور پیدا می‌کنند و فرصت تعامل و همکاری بین دانشجویان ایران و آلمان فراهم می‌شود.
دکتر محسن فروغی پور دبیر علمی همایش بین المللی التهاب سیستم عصبی این نشست هم در این نشست از دیگر اهداف برگزاری این همایش گفت: تقویت بنیان‌های علمی، اعلام موجودیت دپارتمان علوم اعصاب و پیوند علوم پایه و علوم بالینی اهداف دیگر ماست.
وی افزود: پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۲۵ بار بیماری‌های اعصاب از دیگر بیماری‌ها بیش‌تر و مهم‌تر است. در این کنگره با خارج از کشور ارتباط برقرار می‌کنیم. آلمان در این زمینه پیشینه‌ی بیش از یک قرن دارد و "موستر" یکی از بهترین دانشگاه‌های آلمان حضور پیدا می‌کنند.
دبیر علمی همایش بین المللی التهاب سیستم عصبی گفت:: قند بالا، چربی، فشار خون بالا، استرس زیاد، سیگار و زندگی کم تحرک و ... از عوامل اصلی اکثر سکته‌های مغزی است. سکته‌ی مغزی، انتقام جوانی است.
وی افزود: با توصیه‌های تغزیه‌ای پزشکی می‌توان سکته‌های مغزی را کاهش داد؛ چرا که بزرگ‌ترین مرکز فوق تخصصی سکته‌های مغزی در مشهد است.
فروغی پور تصریح کرد: زندگی سالم، ورزش، مطالعه، ارتباطات اجتماعی خوب، مثبت اندیشی و در نهایت آرامش از راه‌های پیشگیری انواع سکته‌های مغزی است.
پایان پیام// م. ط.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.