اذعان تیلرسون به نادرست بودن حل بحران سوریه از طریق خشونت

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اوضاع نابسامان لیبی پس از تغییر رژیم، اذعان کرد با برکناری رئیس‌جمهور سوریه از طریق خشونت، این کشور دچار هرج و مرج می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ای بی سی» در پاسخ به سوالی درباره برکناری بشار اسد از طریق خشونت اذعان کرد: با تغییر خشن رژیم در لیبی اوضاع لیبی همچنان پرهرج و مرج است. باید از گذشته درس‌هایی بگیریم و عبرت بگیریم که چه اشتباهی در لیبی روی داد.

مجری «ای بی سی» پرسید آیا شما می‌پذیرید که اکنون مردم سوریه راهی برای برکناری اسد ندارند و نیاز به فشار بیشتر آمریکا، ائتلاف بین‌المللی و شاید فشار نظامی است؟ 
وزیر خارجه آمریکا گفت: خوب، در نهایت چنین می‌تواند باشد، اما زمانی که تغییر خشن رژیم در لیبی انجام شد، دیدیم که این کار چگونه است و اوضاع لیبی همچنان پرهرج و مرج است و می‌خواهم این مطلب را بگویم که زندگی مردم لیبی امروز بهتر نشده است. بنابراین، من فکر می‌کنم ما باید از گذشته درس‌هایی بگیریم و عبرت بگیریم که چه اشتباهی در لیبی روی داد زمانی که مسیر تغییر رژیم انتخاب شد.

وی افزود: پس، ما می دانیم این (گفتگو) کار سختی خواهد بود، اما فکر می‌کنیم  این روندی است که منجر به ثبات پایدار و بادوام در داخل سوریه خواهد شد. هر زمان که رفتید و تغییر رژیم را در اولویت نخست قرار دادید، بسیار سخت است که شرایط را برای ثبات طولانی مدت تر فراهم کنیم.

مجری پرسید به نظر می رسد بر اساس آنچه که شما می‌گویید تغییر واقعی در موضع نظامی آمریکا در قبال سوریه با آن چه که هفته گذشته رخ داد، روی نداده است؟
تیلرسون در پاسخ در اظهاراتی علیه نظام سوریه گفت: درست است. فکر می‌کنم رئیس جمهور پیام بسیار روشنی به مردم آمریکا داد که این حمله صرفا به استفاده وحشتناک اخیر از حملات شیمیایی به زنان، بچه ها و همانطور که رئیس جمهور گفت، حتی کودکان خردسال مربوط بود. بنابراین این پیام بشار اسد بود که نقض‌های متعدد به توافقات سازمان ملل و توافقنامه شما براساس منشور تسلیحات شیمیایی در 2013 در آینده بدون پاسخ نخواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۱ فروردين ۱۳۹۶
دانشمندان نظامی ما باید 24 ساعته کار کنند اگر لازم شد ازمستشاران روس استفاده کنندوبنیه دفاعی کشور را با قدرت تمام در سریع ترن زمان ممکن بالا ببرندمخصوصا نیروی هوایی را .ماها نیز بعنوان سرباز نظام .گوش بفرمان آقا باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۱ فروردين ۱۳۹۶
مرگ بر امریکای شغال و حرامزاده و تروریست
آخرین اخبار