اهواز؛

300 مسجد خوزستان میزبان معتکفان

مراسم معنوی اعتکاف در 300 مسجد شهرستان های مختلف استان خوزستان برگزار می شود.

300 مسجد خوزستان میزبان معتکفانه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ حجت‌الاسلام عباس‌علی رستمی‌نیا، معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان این‌که بیش از ۳۰۰ مسجد در استان میزبان معتکفان در شهرها، روستاها و محلات هستند‌، بیان کرد: در مراسم اعتکاف بر بررسی آسیب‌های فضای مجازی و اجتماعی تاکید می‌شود.

وی با اشاره به این‌که تقارن بهار بندگی و بهار طبیعت در سال جاری اتفاق بسیار خوبی است، افزود: در این فصل با اعمال خود توشه‌ای برای این دنیا و آخرت خود جمع‌آوری کنیم تا پاسخگوی ندای «این الرجبیون» در قیامت باشیم.

رستمی‌نیا با بیان این‌که مراسم معنوی اعتکاف با عنایت امام زمان (عج) و اهل‌بیت (ع) به مدت چند سالی است که در کشور ما احیا شده است، اظهار داشت: پیش از این، ‌این مراسم معنوی در مکان‌های محدودی و با حضور افراد خاصی برگزار می‌شد، در سال‌های اخیر اعتکاف به همت خیران در روستاهایی که امکانات مادی مناسبی هم ندارند به صورت باشکوه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان این‌که در استان خوزستان بیش از ۳۰۰ مرکز میزبان معتکفان در شهرها، روستاها و محلات هستند‌، افزود: در سال‌های ابتدایی، برگزاری این مراسم معنوی دغدغه افراد خاصی بود اما در حال حاضر برگزاری این مراسم معنوی به دغدغه عمومی تبدیل شده؛ زیرا فرصت خوبی برای معنویت‌افزایی با استفاده از نخبگان معنوی جامعه است.

وی با بیان این‌که پرداختن به آسیب‌های اجتماعی یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است،‌ خاطرنشان کرد: ضروری است مبلغان در مساجد و مراکز برگزارکننده مراسم اعتکاف در این باره سخنرانی کنند.

حجت‌الاسلام عباس‌علی رستمی‌نیا با بیان این‌که موضوع آسیب‌های فضای مجازی یکی دیگر از نکاتی است که مبلغان باید در این مراسم به آن بپردازند، اذعان داشت: باید درباره نکات مثبت فضای مجازی با نوجوانان و جوانان صحبت شود و از آن‌ها درخواست شود که این سخنان در فضای مجازی منتشر شده تا دیگران هم استفاده کنند.

وی در مورد اهمیت و جایگاه نماز در جامعه با اشاره به این‌که اگر جایگاه نماز در جامعه نهادینه شود، آسیب‌های اجتماعی کم خواهند شد، افزود: با عضویت افتخاری در جامعه یاوران نماز ستاد اقامه نماز استان خوزستان در ترویج این امر یاری‌رسان باشیم.

رستمی‌نیا گفت: با توجه به نزدیکی انتخابات‌ ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا باید از سوءاستفاده برخی افراد از این مراسم جلوگیری شود و این امر با بصیرت‌افزایی ممکن است. شرکت و دعوت از مردم جهت حضور در انتخابات از وظایف شرعی ما است اما باید مراقب بود که با سوءاستفاده برخی افراد این مراسم معنوی آلوده نشود.

همچنین بهمن زکوی،‌ مسئول برگزاری مراسم اعتکاف در شهرستان اهواز با بیان این‌که قیمت پیشنهادی برای هر نفر در شهرستان اهواز برای شرکت در مراسم اعتکاف 60 هزار تومان تعیین شده است، گفت: مساجد برگزارکننده اعتکاف نسبت به نصب بنرهای اطلا‌ع‌رسانی اعتکاف در محل مسجد اقدام کنند.

وی عنوان کرد: با سازمان‌های آب و برق، آتش‌نشانی و نیروی انتظامی شهرستان اهواز نیز جهت همکاری با مساجد برگزارکننده اعتکاف در اهواز رایزنی لازم صورت گرفته است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.